WD TV Live udfordringer

Løst
Dette emne indeholder 7 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 10 år siden.
Oprettet af
john
Medlem

Hej!

 

Jeg håber nogen kan hjælpe mig igennem nogle nyligt opståede udfordringer.

Min Internetudbyder: Altibox (fibernet)

 

Min router/modem: Telsey CPL 7 (leveret af Altibox)

Denne router er der KUN adgang til via “Mit Altibox” på Altibox.dk.

Jeg anskaffede i september en streaming box (som anbefalet i Komputer f. alle nr. 12/2013) WD TV Live.

Indtil forrige uge fungerede den perfekt, både med USB tilsluttede enheder og over mit private netværk til min NAS (Synology DS 112+), men så kom der en “Firmware opdatering”, som jeg selvfølgelig accepterede og fra da af kan Streaming boxen ikke “se” Min server mere. Det eneste den kan få øje på via netværket er min Router, og den kan jeg ikke få adgang til ad den vej. Jeg har prøvet alle de adgangs id’er jeg råder over uden held. Jeg har selvfølgelig testet den både trådløst forbundet og kablet forbundet til mit netværk. USB tilsluttede enheder fungerer stadig som de skal.

Efterfølgende har jeg, i WD’s forum læst et utal af indlæg med alle mulige fejlmeldinger siden denne firmware opdatering, og nogle har lykkedes med at rulle opdateringen tilbage, men ingen forklaring eller vejledning i hvordan. Det er ikke lykkedes for mig. Jeg har både prøvet “Reset” knappen og muligheden i menuen for fabriksgendannelse, men den fastholder stædigt den seneste version af firmwaren.

Hvad nu? Er der nogen løsning eller?

Venter spændt på reaktioner

Med venlig hilsen

John

 

 

Efter en gennemlæsning af andre folks problemer vil jeg tro, at sagen kan ordnes ved at nulstille login-informationen i WD TV Live. Det sker i enhedens netværksindstillinger, et punkt kaldet Clear Saved Network Share Login.


john
Medlem

    Tak for svar!

    Har nu afprøvet dit forslag (det havde jeg nu gjort adskillige gange i forvejen), men det ændrer intet. Boxen kan stadig kun “se” routeren, så mit problem er stadig ikke løst.

    Med venlig hilsen

    John

    WD har en vejledning til nedgradering af firmware her, prøv den:

    http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5800


    john
    Medlem

      Hej!

      Endnu engang tak for indsatsen, men det hjalp heller ikke. Har downloaded firmwarefilen som anvist, pakket den ud og lagt den i roden på en USB nøgle, sat den i WD Live boxen og åbnet “settings”. Det i vejledningen omtalte ikon “new firmware found” er ikke til stede, kun en “knap” søg ny firmware, og aktivering af denne får bare systemet til at konstatere at min firmware er opdateret til seneste wersion. Har prøvet både tilsluttet til mit netværk og afbrudt fra netværket.

      Gode råd er efterhånden “dyre”. Noget siger mig at den seneste firmwareopdatering (version 2.01.86) ikke stiller de i vejledningen anviste muligheder til rådighed.

      Det er jo temmelig ærgerligt, da jeg har rigtig meget liggende på min server.

      Hører gerne hvis nogen skulle få en lys ide.

      På forhånd tak

      John

      Det er en besværlig sag, og da jeg ikke sidder direkte med hændrene i problemet, vil jeg foreslå at du sender den til reparation hos forhandleren. Hvor du nok også skal afklare, hvordan du sikrer serverens indhold før reparation.


      john
      Medlem

        Tak igen for svar. Serveren fejler ikke noget, den fungerer perfekt fra alle computere der bliver sluttet til mit netværk.

        Det er KUN WD TV Live boxen der driller, men det kan godt være jeg sender den ind til rep.

        Endnu engang tak og venlig hilsen

        John

        Undskyld, jeg mente naturligvis WD TV Live boksen 🙂

        Forummet 'ANDET COMPUTERUDSTYR' er lukket for nye emner og svar.