Acer Aspire 7520 bundkort

Løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 12 år, 11 måneder siden.
Oprettet af
loubelle
Medlem

Vores Acer Aspire 7520G blev indleveret til rep. efter gennem længere tid at gå i sort og genstarte, for til sidst at gå helt død. Blev oplyst om at det ikke kunne betale sig at reparere da der sulle nyt bundkort/chip i…. Jeg har nu læst en masse på nettet om at det er en generel fejl på netop disse motherboards i Acer Aspire 7520 udgave… På youtube vises at problemet kan løses ved at opvarme chippen i f.eks ovn ved 200 gr eller med hårtørrer….JA 1 Kan det virkelig passe…

 

 

Det er en reparationsmetode, jeg ikke vil lægge navn og rygte til… Prøver du, bliver det på eget ansvar. Det kan være en dårlig komponent (typisk en kondensator), der kan bringes til live med varme, men metoden er absolut uautoriseret. Hvis det endelig skulle hjælpe, varer det sikkert ikke længe.

Selv ville jeg afskrive den bærbare, afmontere harddisken og montere den i en boks, og derefter flytte mine dokumenter til en anden computer. At ‘bage’ computeren først vil ikke forbedre chancen for at få dine data ud. Så hvis jeg faktisk ville foretage eksperimentet, ville jeg kopiere samtlige data ud først.


loubelle
Medlem

    Tak for svaret…. Jeg har nu heller ikke tænkt mig at forsøge.. Men jeg vil gerne vide om det er en generel fejl på alle Acer Aspire 7520 bundkort/chip (og åbentbart også nogle Hp v9000 er udstyret med samme type ) Jeg har været rigtig godt tilfreds med computeren indtil det skete, og tænkte på at købe en magen til, men det er der jo ikke så meget ved, hvis det samme sker igen….

    Forummet 'DIN PC' er lukket for nye emner og svar.