acer aspire one 532h-2db ram problem

Løst
Dette emne indeholder 4 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 12 år, 1 måned siden.
Oprettet af
sonicjensen
Medlem

hmm jeg har for næsten et år siden installeret 2gb ram i min bærbar og det har os stået inde i mine system egenskaber, men pga. en stor fejl i windows skulle jeg geninstallere windows ( det skal lige siges den kærste på windows 7 starter, og blev tvunget til at installere windows 7 home premium 64 bit, jeg synes min bærbar blev mega mega langsomt).. og jeg fandt så ud af der står der kun er 1 gb ram sat i, og det forstår jeg bare ikke da jeg jo ikke har pillet ved bios eller noget inden i min bærbar, har søgt på google men fandt ikke lige noget, håber nogen kan hjælpe

– mens vi snakker om det, er der egentlig end er ved hvor jeg kan købe windows 7 starter ?

Windows 7 Starter kan vist kun fås præinstalleret på computeren?

Til det centrale, hukommelsen. 1 GB er bestemt for lidt, Windows vil aldrig fungerer korrekt med så lidt hukommelse. 

Det er underligt at hukommelsen blot er holdt op med at fungere. Jeg vil foreslå en ret enkel øvelse, der tager sig af eventuelle kontaktproblemer:

Tag strøm og batteri fra computeren, før du skruer rammodulet ud.

Når du har det ude, pudser du de gyldne stik med ganske almindeligt printerpapir. Det virker som ganske fint slibepapir og fjerner eventuelle rustpletter, der kan give dårlig kontakt og forhindre hukommelsen i at virke.

Sæt så modulet tilbage i computeren og giv den strømmen tilbage.

Når du tænder for den, bør du hoppe ind i BIOS (typisk med en af tasterne Del, Esc eller F2), og se på systemoplysningerne, om den kan se din 2GB ramblok. Er det ikke tilfældet, må den være gået i stykker.


sonicjensen
Medlem

    Jeg har lige gjord som du sagde, men det virkede heller ikke, jeg så os lige at jeg kun har en ram blok så det gør mig bare mere forvirret … der står på selve rammet at det er 2 gb, men i bios og windows siger de der kun er 1 , kan rammet så stadig være i stykker, eller hvad sker der ?

    Ja, det kan sagtens være at ramblokken har en defekt, der får halvdelen af den til ikke at fungere.

    Mit råd: Vip den ud, og køb to nye 2 GB blokke i stedet.


    sonicjensen
    Medlem

      ser lige på prisen, ellers er det ikke fordi det er min eneste computer heldivis

      Men mange tak for hjælpen 🙂

      Forummet 'DIN PC' er lukket for nye emner og svar.