Advarsel fra Ashampoo HDD

Løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 12 år, 1 måned siden.
Oprettet af
beoens
Medlem

Jeg har installeret Ashampoo HDD Control på min HP Pavilion HPe model h8-1080 sc købt august 2011. Stor var min overraskelse da jeg fik følgende meddelelser: Til harddisk E: Denne harddisk ser ud til at fungere meget dårligt! Tilstand: Ikke god 70%, Ydelse: Dårlig 51%. Til harddisken C,D: Denne harddisk ser ud til at fungere meget dårligt! Tilstand: God 75%, ydelse dårlig 59%.

Hvad gør jeg? Skal maskinen retur til forretningen med en klage over dårlige harddiske? Eller er der noget jeg kan gøre nu, udover det jeg allerede har gjort, nemlig at skille den ad og sikre at alle stik sad ordentlig fast – uden at det hjalp noget som helst…..

Jeg er rystet!

Med venlig hilsen

Berit Pensdorf

[email protected]

 

 

 

Når HDD Control giver den advarsel, skal den tages alvorligt. Det er den indbyggede SMART-funktion, der rapporterer om dårligt helbred, og dermed risiko for harddisk sammenbrud.

Jeg ville kontakte forhandleren og snakke om detaljerne. Der er mange detaljer i SMART-rapporteringen, og det er muligt, at Ashampoo overdriver problemet. I alle tilfælde skal du jo aftale med forhandleren for at få harddisken byttet.


beoens
Medlem

    Nu er det jo lidt siden jeg skrev og spurgte 🙂 Og siden lukkede computeren ned af sig selv nogle gange. Disse nedbrud blev beskrevet i nogle smartdump filer…. og jeg ringede til HP support. Fin og kompentent hjælp som mundede ud i, at han kunne se, at min CPU havde det skrækkeligt – maskinen blev herefter hentet og sendt til reparation i Tyskland. – Jeg var imponeret..indtil den kom retur…. og bare ar blevet konfigureret! Det kunne jeg selv have gjort og det løste ingenting! Samme aften gik den ned to gange, og supporteren (jeg havde noteret mig hans navn :)) blev kontaktet igen. Han var målløs og sørgede omgående for afhentning og reparation i Tyskland igen igen. Nu er den så hjemme igen…..og hvad har de så lavet denne gang? Skiftet kabinettet ud!??????? Helt ærligt? Nu kan de så få mig i røret igen, for det her er jo helt til grin!

    Jeg beklager det sene svar. Vi får virkelig mange spørgsmål og har desværre ikke tid til at besvare dem alle, så hurtigt som de kommer en.

    En pinlig historie fra HP. De bør selv være klar over, at de spilder deres ressourcer…

    Forummet 'DIN PC' er lukket for nye emner og svar.