Driver opdatering Atheros AR9285

Løst
Dette emne indeholder 7 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  guldberg75 12 år, 6 måneder siden.
Oprettet af
BRasmussen
Medlem

Er der nogen der uden bøvl har opdateret driverne til Atheros AR9285? hver gang jeg har prøvet har min Wi Fi fobindelsen på min Asus N61jv lagt sig på skjoldet og har været total uden forbindelse, kun via kabel er der netadgang, herefter kan jeg kun trykke F9 og genddanne laptoppen, det er surt, nogle gode råd??


guldberg75
Medlem

    De fleste anbefaler at opdater drivers, og i langt de fleste tilfælde er det også en god ide. Men, jeg har selv prøvet at en driver til et grafik kort ikke virkede efter en nyere version. Jeg hoppede bare tilbage til den gamle igen og alt virkede fint.

    Med mindre du har en speciel grund til at driverne skal opdateres, så lad vær.

    If it ain’t broken, don’t fix it 🙂


    BRasmussen
    Medlem

      Helt enig og tak for svaret, men lige med Athros kunne jeg ikke hoppe tilbage, kun F9 var en mulighed ( gendannelse fra grunden af ), dette er så surt:)


      guldberg75
      Medlem

        Bruger du forresten Vista? Jeg synes ofte jeg hører om folk med vista har netværks problemer.


        BRasmussen
        Medlem

          Næ nej jeg er hopper på Windows 7 Home Premium med en Asus N61JV, som i øvrigt trods kun  I3 processor er en fin rejse foto pc, ikke en sprinter men stabil:)

          Jeg har også en ASUS bærbar med Atheros chipset, og har med success opdateret driveren med den nyeste, der kan hentes her:

          http://support.asus.com/download/options.aspx?SLanguage=en&type=1

          Den automatiske identifikation af modelbetegnelsen virker kun i Internet Explorer. Jeg finder det nemmere at taste modelnavnet ind selv.


          BRasmussen
          Medlem

            Mange tak Henrik, så kommer spørgsmålet hvad hedder den driver for intet heder Atheros

            Drivere til din model ligger på denne side:

            http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=N61Jv&p=3&s=217

            Jeg vil tro, at din Windows 7 er 64-bit udgaven. Så kommer du videre til en side med mange forskellige drivere. Under punktet Wireless finder du 7 downloads. De fire Intel-varianter kan du ignorere, du skal enten bruge AzureWare (tjek dit produkt ID som angivet eller AW-NB290.

            En vigtig detalje jeg også rettede på min ASUS var at skifte strømbesparelsen på det trådløse netkort fra ‘Maksimal’ til ‘Medium’ – se vedlagte skærmskud. Det løste problemet med at mit trådløse kort indimellem ‘forsvandt’.

            Forummet 'DIN PC' er lukket for nye emner og svar.