Driverproblem

Løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  chrkai464414 9 år, 3 måneder siden.
Oprettet af
chrkai464414
Registreret bruger

Hej

Jeg har netop købt en ny bærbar pc, Lenovo Z50, med windows 8,1 og Norton 360. Efter at været logget på lukker maskinen ned med og viser en blå skærm. Med denne tekst:

Computeren stødte på et problem og skal genstartes. Vi skal lige have indsamlet fejloplysninger og derefter genstarter vi for dig dig.

Hvis du vil vide mere kan du søge efter fejlen online: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL(Svia64.sys).

Det er meget irreterende at det sker hver gang pc’en startes. Det er vist en fejl som har med Norton at gøre, men hvordan retter jeg den


chrkai464414
Registreret bruger

    Hej igen

    Der fulgte desværre ingen installations-DVD’er med ved køber. Jeg har ikke pt. noget på pc’en som jeg ikke kan undvære. Jeg vil meget gerne have sikkerhedsvejledning med detaljeringsgrad 10

    Med venlig hilsen

    Kai Christensen


    chrkai464414
    Registreret bruger

      Hej igen

      Jeg har adgang til en anden computer. Det er en Acer, Intel Core I5-processer og 8 GB ram, kører windows 8,1. 64 bit operativsystem, x64 baseret processor. C-drev 277GB af 457GB ledig. D-drev 457GB af 457GB ledig. Desuden koblet op til en ekstern harddisc med 617GB ledig af 931GB. Er beskyttet af Norton 360.

      Med venlig hilsen

      Kai Christensen

       

       

      Christian Bugge
      Christian Bugge
      Registreret bruger

        Prøv at starte Windows 8 op i fejlsikret tilstand:

        På logon skærmen, inden du indtaster kodeord, hold Shift nede, tryk på tænd/sluk-knappen i nederste højre hjørne, og klik Genstart.

        Log på Windows i fejlsikret tilstand, afinstaller Norton og se om det løser problemet.

        Forummet 'DIN PC' er lukket for nye emner og svar.