På den ene PC for jeg gentagende gange en fejlmeddelse:
Opret forbindelse til drevet igen osv.
Men der er ingen anvisning på hvad man skal gøre?
Til EM46
Er det muligt at få en lidt mere detaljeret beskrivelse af årsager og virkninger til den omtalte fejlmeddelelse ?
Computerens operativsystem ?
Hvilke programmer fremkalder fejlen ?
Jo flere oplysninger – jo nemmere / hurtigere fejkretning 🙂
M. v. h.
Windows 10
jeg har ikke kunne konstaterer at det skulle være et bestemt program (men det er jeg usikker på). Det dukket op i ‘bølger’, hvor det gentages flere gange med opfordring til lave back-up og genindlæse (?). Det præsenteret under overskriften Filhistorie .
Opret forbindelse til drevet igen
Forbindelsen til drevet til filhistorik var afbrudt for længe. Gendag forbindelsen til det, og tryk eller klik derefter for at blive ved med at gemme.
Til EM46
Prøv at skrive ‘ Filhistorik’ i søgefeltet med luppen.
Se og vurder om indstillingerne er som du ønsker de skal være.
Hvis du ikke bruger funktionen med at gemme hele tiden, kan du jo også vælge at slå funktionen fra.¨
M. v. h.
Problemet skyldes, at Filhistorik er slået til, og indstillet til at bruge et eksternt drev til backup, som ikke er tilgængeligt.
Det løser du ved enten at slå Filhistorik fra, tilslutte den tidligere anvendte lagerenhed, eller vælge en anden lagerenhed.
Deaktivér filhistorik på Windows 10:
1. Åbn startmenuen, skriv sikkerhedskopiering, og klik på Indstillinger for sikkerhedskopiering.
2. Under punktet Sikkerhedskopiér ved hjælp af Filhistorik, kilk på Flere indstillinger.
3. Under Sikkerhedskopiér automatisk mine filer, klik på skyderen Slået til.
Skift lagerenhed til backup via Filhistorik:
1. Klik på Flere indstillinger.
2. Rul ned i bunden, og kilk på Stop med at bruge drev.
3. Klik på pilen øverst for at komme tilbage til generelle indstillinger for sikkerhedskopiering.
4. Tilslut den lagerenhed, du ønsker at bruge.
5. Klik på Tilføj et drev, og vælg lagerenheden.