Genvej virker ikke

Løst
Dette emne indeholder 7 svar, har 4 stemmer og blev senest opdateret af  keld m 9 år, 6 måneder siden.
Oprettet af
8748745072
Abonnent

Hej Christian Bugge

Stillede den anden dag et sp ang. genvej virker ikke; jeg har modtaget svar og derfor er dette et supplerende sp. Jeg kunne desværre ikke finde http og https i den “menu” jeg blev henvist til. fandt fx. en url.  og de lå heller ikke under protokollerne???

Venlig hilsen

Ole Rasmussen

 


keld m
Abonnent

    Hej Ole

    Har du tjekket om du bruger den rigtige genvej?

    http://www.ebox.dk/

    Klik på linket for at tjekke.

    Med venlig hilsen Keld


    Mogens R.
    Medlem

      http://www.e-boks.dk/  den virker, hvis du vil have digital post, fra f.eks. det offentlige


      8748745072
      Abonnent

        Hej

        Tak til svarerne på mit sp. ang. Genvejsprobl. Ang. forkerte stavemåder fx. eboks.dk; så er det jo sådan at teksten i adresselinjen automatisk rettes til e-boks.dk. Må også lige sige, at genvejen jo først laves når man er inde på pågældende hjemmeside og klikker på h. museknap hvorved menu “Hvad kan jeg” – sådan kalder man den på kursus for Ældresagen. Nej det virker stadig ikke, skrev i anden tråd at den virker på min brugerflade, men ikke på konens brugerflade, ligesom jeg har set genvejen ikke virker på nogle kursusdeltagere fra Ældre Sagen. Kan oplyse at når cursoren holder på linket kommer den rigtige adresse fx. e-boks.dk godt nok frem, her står det samme på min og konens, men linket virker kun på min, mens den skriver på konens: Protokollen “http” har ikke et registreret program, og derfor åbner siden så ikke.

        Venlig hilsen

        Ole

         

         


        keld m
        Abonnent

          Hej alle

          Okay jeg prøver en sidste gang, men jeg bruger W8.1 så det hedder måske noget andet i W7, men forhåbentlig noget der ligner.

          Gå ind i ‘Kontrolpanel> Alle elementer i kontrolpanel> Standardprogrammer> Angiv standardprogrammer’ her klikker du på ‘Internet Explorer’ og på ‘Benyt dette program som standart’ og se om det hjælper på problemet

          Med venlig hilsen Keld

          Christian Bugge
          Christian Bugge
          Registreret bruger

            Har du prøvet at geninstallere browseren?


            8748745072
            Abonnent

              Hej Christian Bugge

              Tak for svar, kan fortælle problemet er løst, har markeret bedste svar, men der blev desværre vist oprettet to tråde. Det var netop det med standardprogrammer der var problemet, du gav også et svar omkring disse programmer, men her kom jeg ikke ind det rigtige sted, men via Keld Mortensens svar lykkedes det, så nu helt OK.

              Venlig hilsen

              Ole Rasmussen

               

              Christian Bugge
              Christian Bugge
              Registreret bruger

                Godt det virker! Jeg lukker sagen her.

                Forummet 'DIN PC' er lukket for nye emner og svar.