Hej spørgeservice.
På mit skrivebord har jeg oprettet en genvej til e-boks. Når jeg så dobbeltklikker på linket popper en firkant op med teksten: Protokollen “http” har ikke et registreret program. Hvad er der galt, holder jeg på linket kommer adressen http://www.eboks.dk godt nok til syne. Men jeg kommer aldrig til eboks. PS! Kører Windows 7, bærbar.
Venlig hilsen
Ole Rasmussen
Det er sandsynligvis et problem med Windows’ indstillinger:
Åbn kontrolpanelet, klik på Programmer, vælg Standardprogrammer og klik på Knyt en filtype eller en protokol til et program.
Find HTTP i listen og notér dig, hvad der står i kolonnen Aktuelt standardprogram.
Sæt herefter standardprogrammet til din ønskede browser ved at dobbeltklikke på HTTP.
Gentag for HTTPS.
Hej Christian Bugge
Tak for svar. ANG. Genvej virker ikke. Desværre kan jeg ikke finde nogen http-filtype, kan fx. finde url.
Kan heller ikke finde https, de står heller ikke under protokoller og dermed har jeg ikke fået løst mit problem.
Venlig hilsen
Ole Rasmussen
Hej igen
Hvilket browser bruger du?
Hej igen
Jeg bruger Internet Explorer
Når du ikke kan komme ind i e-boks, hvorfor så ikke stave rigtigt ?
Hej Ole
Fulgte åbenbart en forkert tråd, men her er mit svar igen.
Har du tjekket om du bruger den rigtige genvej?
Klik på linket for at tjekke.
Husk også for NemID at ActiveX skal være slået til og Java installeret. Heldigvis er Java på vej til at blive erstattet af Javascript.
Med venlig hilsen Keld
Hej alle
Okay jeg prøver en sidste gang, men jeg bruger W8.1 så det hedder måske noget andet i W7, men forhåbentlig noget der ligner.
Gå ind i ‘Kontrolpanel> Alle elementer i kontrolpanel> Standardprogrammer> Angiv standardprogrammer’ her klikker du på ‘Internet Explorer’ og på ‘Benyt dette program som standart’ og se om det hjælper på problemet
Med venlig hilsen Keld
Hej til alle hjælpere, men især Keld Mortensen
Tusind tak for dit forslag, ikke helt det samme som W8.1 men via standardpr. løste jeg problemet, her stod at åbningsprogr. var ukent og da jeg valgte Standard til Explorer var det i orden. Dette var “allerede” i orden på min brugerflade, men ikke på konens og da de blev ens virker genvejene på begge profiler.
Så rigtig mange tak Keld – super glad for dette hjælpe-forum, her har jeg virkelig fået noget hjælp et par gange som ingen andre har ku bidrage med.
Rigtig stor venlig hilsen og god dag til alle
Ole Rasmussen