Genvej virker ikke

Løst
Dette emne indeholder 8 svar, har 4 stemmer og blev senest opdateret af Christian Bugge Christian Bugge 9 år, 7 måneder siden.
Oprettet af
8748745072
Abonnent

Hej spørgeservice.

På mit skrivebord har jeg oprettet en genvej til e-boks. Når jeg så dobbeltklikker på linket popper en firkant op med teksten: Protokollen “http” har ikke et registreret program. Hvad er der galt, holder jeg på linket kommer adressen http://www.eboks.dk godt nok til syne. Men jeg kommer aldrig til eboks. PS! Kører Windows 7, bærbar.

Venlig hilsen

Ole Rasmussen

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Det er sandsynligvis et problem med Windows’ indstillinger:

    Åbn kontrolpanelet, klik på Programmer, vælg Standardprogrammer og klik på Knyt en filtype eller en protokol til et program.

    Find HTTP i listen og notér dig, hvad der står i kolonnen Aktuelt standardprogram.

    Sæt herefter standardprogrammet til din ønskede browser ved at dobbeltklikke på HTTP.

    Gentag for HTTPS.


    8748745072
    Abonnent

      Hej Christian Bugge

      Tak for svar. ANG. Genvej virker ikke. Desværre kan jeg ikke finde nogen http-filtype, kan fx. finde url.

      Kan heller ikke finde https, de står heller ikke under protokoller og dermed har jeg ikke fået løst mit problem.

      Venlig hilsen

      Ole Rasmussen

      Christian Bugge
      Christian Bugge
      Registreret bruger

        Hej igen

        Hvilket browser bruger du?


        8748745072
        Abonnent

          Hej igen

          Jeg bruger Internet Explorer


          Mogens R.
          Medlem

            Når du ikke kan komme ind i e-boks, hvorfor så ikke stave rigtigt ?

            http://www.e-boks.dk/


            keld m
            Abonnent

              Hej Ole

              Fulgte åbenbart en forkert tråd, men her er mit svar igen.

              Har du tjekket om du bruger den rigtige genvej?

              http://www.ebox.dk/

              Klik på linket for at tjekke.

              Husk også for NemID at ActiveX skal være slået til og Java installeret. Heldigvis er Java på vej til at blive erstattet af Javascript.

              Med venlig hilsen Keld


              keld m
              Abonnent

                Hej alle

                Okay jeg prøver en sidste gang, men jeg bruger W8.1 så det hedder måske noget andet i W7, men forhåbentlig noget der ligner.

                Gå ind i ‘Kontrolpanel> Alle elementer i kontrolpanel> Standardprogrammer> Angiv standardprogrammer’ her klikker du på ‘Internet Explorer’ og på ‘Benyt dette program som standart’ og se om det hjælper på problemet

                Med venlig hilsen Keld


                8748745072
                Abonnent

                  Hej til alle hjælpere, men især Keld Mortensen

                  Tusind tak for dit forslag, ikke helt det samme som W8.1 men via standardpr. løste jeg problemet, her stod at åbningsprogr. var ukent og da jeg valgte Standard til Explorer var det i orden. Dette var “allerede” i orden på min brugerflade, men ikke på konens og da de blev ens virker genvejene på begge profiler.

                  Så rigtig mange tak Keld – super glad for dette hjælpe-forum, her har jeg virkelig fået noget hjælp et par gange som ingen andre har ku bidrage med.

                  Rigtig stor venlig hilsen og god dag til alle

                  Ole Rasmussen

                   

                  Forummet 'DIN PC' er lukket for nye emner og svar.