Harddisk er blevet mindre fra 520 GB til 110GB

Ikke løst
Dette emne indeholder 5 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  kaj-emil 6 år, 2 måneder siden.
Oprettet af
user-331848
Abonnent

Windows-udgave på pc’en: 7
Beskrivelse af problemet: Jeg ville clone to haddiske da mit C drev var blevet for lille 111 GB jeg havde en anden harddisk på 52o GB så dette måtte være løsningen at CLONE de to alt gik godt jeg skulle format den ny haddisk under programmet, da jeg var færdig var alt fint men min nye harddisk er nu kun på 111GB så det har intet hjulpet.. Hvad gør jeg nu, hvor er fejlen? håber i kan hjælpe med en løsning


kaj-emil
Abonnent

    Hej

    I Win.7 vælger du Kontrolpanel > System og sikkerhed > Administration > Computeradministration > Diskhåndtering:

    Det vil være interessant at vide, om der er ikke-allokeret diskplads på omtalte harddisk?

    Fortæl også venligst hvordan du Klonede harddisken (program eller dock).

    Med venlig hilsen

    Kaj-Emil


    user-331848
    Abonnent

      Hej Kaj-Emil

      Tak for dit svar, Harddisk udgør 465,76GB – 111,69 GB PrimærPart. her er 353,97 GB ikke-allokeret

      Jeg har brugt ‘AOMEI BACKUPPER’ Clone det gik meget let og den bad mig sige ja til format. hvad gør jeg nu for at få hele haddisken tilbage?


      kaj-emil
      Abonnent

        Hej

        Du går ind i Diskhåndtering som ovenfor beskrevet:

        Du højreklikker på C: (111,69 GB PrimærPart) og vælger Udvid diskenhed og følger de anvisninger, der fremkommer.

        Du vil nu få lagt de 353,97 GB ikke-allokeret diskplads over på dit C:drev.

        Med venlig hilsen

        Kaj Emil


        user-331848
        Abonnent

          Hej Kaj Emil
          Tusinde tak det var perfekt!!  Nu har jeg total 467 GB   men min opgave gik på at mit C drev var blevet for lille, og så ville bruge den store harddisk til C drev og da jeg CLONE fik jeg kun det jeg havde i forvejen resten var væk, den havde delt op til det der var på den gamle C: drev 111,69 GB og resten væk..  Så jeg skal finde ud af hvad jeg skal gøre for at CLONE og jeg har hele pladsen som C drev

          Med venlig hilsen

          Jørgen KOCH

           


          kaj-emil
          Abonnent

            Hej Jørgen

            Jeg er glad for, at du var tilfreds med svaret, men du havde et “men”.
            I løsnings forslaget er taget hensyn til, at du får mest muligt ud af dine harddiske.
            Du har med din Cloning opnået, at du har fået en komplet back-up af din harddisk (med Boot), og med den anbefalede opsætning har du fået mere plads på dit C-drev.

            Jeg anbefaler, at du læser et tidligere spørgsmål, der også omhandler Kloning af harddiske Win-7.

            http://forum.komputer.dk/forum/windows/emne/problemer-efter-kloning-windows-7/
            Da jeg er løbet tom for plads har jeg købt en ny harddisk og lavet en klon af den gamle, på den nye.
            Alt gik som det skulle, efter kloningen satte jeg den nye harddisk i PCen og den startede op uden problemer. Jeg kunne dog ikke……

            Jeg vil være glad, hvis du vil sende et skærmbillede af Diskhåndtering.

            Med venlig hilsen

            Kaj-Emil

            Forummet 'DIN PC' er lukket for nye emner og svar.