Højre klik på skrivebord

Løst
Dette emne indeholder 12 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Christian Bugge Christian Bugge 9 år, 4 måneder siden.
Oprettet af
[email protected]
Abonnent

Hvordan retter jeg følgende fejl: Når jeg højreklikker på skrivebordet tager det ca. 18 sek inden dialogboksen kommer frem, det er først for nyelig det er opstået. man kan se Win arbejder under processen og jeg har “kørt” Malwarebytes.  Ved højreklik på alt andet kommer boksen med det samme.

mvh

R. Britze

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Hvilken version af Windows har du?

    Hej Christian Bugge

    Jeg har WIN 7 64

    mvh

    Rudi Britze 

    Christian Bugge
    Christian Bugge
    Registreret bruger

      Vi skal ind at kigge i registreringsdatabasen.

      Åbn startmenuen, skriv regedit og tryk Enter.

      Brug træstrukturen til at navigere til HKEY_CLASSES_ROOTDirectoryBackgroundshellexContextMenuHandlers.

      Udvid ContextMenuHandlers i træstrukturen til venstre, sådan at alle underpunkterne kan ses og tag et skærmskud, som svarer til det herunder.

      Hej Christian Bugge

      Jeg har problemer med at vedhæfte filen

      Jeg prøver igen men her er strukturen:

      ContextMenu        Standard  REG_SZ  (værdien er ikke defineret)

       

       

                            ACE

                            Gadgets

                            igfxcui

                            New

                            NvCplDesktopContext

                            Sharing

                            TeraCopy

                            TeraCopyS64

      den adskiller sig fra min anden PC med disse 2:

      igfxcui – NvCplDesktopContext som ikke er med

      mvh

      Rudi Britze

       

       

      Hej Christian Bugge

      Jeg har nu fjernet følgende fra ContexMeneu : ACE som er et tune-up program som jeg ikke har installeret , igfxcui (Intel grafik) som ikke ses i enhedshåndtering og jeg har haft afinstalleret Tera Copy –  men intet har hjulpet.

      mvh

      Rudi Britze

      Christian Bugge
      Christian Bugge
      Registreret bruger

        Hej Rudi

        Jeg beklager det sene svar; jeg havde overset, at du havde svaret mig.

        Prøv følgende fremgangsmåde:

        1. Fjern software, du ikke bruger – fx ved hjælp af Should I Remove it, som du kan hente her: http://www.shouldiremoveit.com/download-thankyou.aspx?download=1

        2. Kontrollér systemdisken for fejl: Åbn startmenuen og skriv cmd. Højreklik på cmd, vælg Kør som administrator og bekræft.

        Skriv chkdsk C: /f og tryk Enter. Bekræft og genstart computeren. Systemdisken kontrolleres nu for fejl inden Windows starter.

        3. Efter genstart, fortage et integritetstjek af systemfilerne: 

        I kommandolinjevinduet der åbner, skriv sfc /scannow og tryk Enter. Notér dig resultatet. Tag gerne et skærmskud.

        4. Foretag en scanning af systemet med anti-virus og anti-malware.

        Se om ovenstående gør en forskel. Vend tilbage, hvis du har brug for yderligere assistance.

        Hej Christian

        Jeg har nu gennemført alle test og svaret er:

        Ressursebeskyttelse har ikke fundet integritetsfejl

        og problemet ikke løst

        mvh

        Rudi

        Christian Bugge
        Christian Bugge
        Registreret bruger

          Prøv at oprette en ny brugerkonto, log på med den, og se om problemet også viser sig her: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/create-user-account

           

          Hej Christian Bugge

          Jeg har afinstalleret APS.NET Machine Account og NET Framework 1.1.  Jeg har prøvet med en ny konto og genstartet, men problemet er det samme både med ny og gammel konto. Det er tilsyneladende et sejlivet problem.

          mvh

          Rudi Britze

          Christian Bugge
          Christian Bugge
          Registreret bruger

            Jeg vil anbefale en geninstallation af Windows. Det er ikke umuligt, at vi kan løse problemet på anden vis, men ofte er det en simplere og mere holdbar løsning at gøre rent bord.

            Ok – tak for hjælpen og godt nytår

            mvh

            Rudi Britze

            Christian Bugge
            Christian Bugge
            Registreret bruger

              Tak i lige måde. 

              Når du har installeret og opdateret Windows, kan det være en fordel at lave en systemafbildning med Windows’ indbyggede funktion (http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/back-up-programs-system-settings-files#1TC=windows-7) eller fx EaseUS Todo Backup (http://www.todo-backup.com/products/features/backup-drive-and-partition.htm)

              Efter installationen klarer kan du med Ninite (https://ninite.com/) installere en mængde gængse programmer i et hug.

              Forummet 'DIN PC' er lukket for nye emner og svar.