Hvordan retter jeg følgende fejl: Når jeg højreklikker på skrivebordet tager det ca. 18 sek inden dialogboksen kommer frem, det er først for nyelig det er opstået. man kan se Win arbejder under processen og jeg har “kørt” Malwarebytes. Ved højreklik på alt andet kommer boksen med det samme.
mvh
R. Britze
Hvilken version af Windows har du?
Hej Christian Bugge
Jeg har WIN 7 64
mvh
Rudi Britze
Vi skal ind at kigge i registreringsdatabasen.
Åbn startmenuen, skriv regedit og tryk Enter.
Brug træstrukturen til at navigere til HKEY_CLASSES_ROOTDirectoryBackgroundshellexContextMenuHandlers.
Udvid ContextMenuHandlers i træstrukturen til venstre, sådan at alle underpunkterne kan ses og tag et skærmskud, som svarer til det herunder.
Hej Christian Bugge
Jeg har problemer med at vedhæfte filen
Jeg prøver igen men her er strukturen:
ContextMenu Standard REG_SZ (værdien er ikke defineret)
ACE
Gadgets
igfxcui
New
NvCplDesktopContext
Sharing
TeraCopy
TeraCopyS64
den adskiller sig fra min anden PC med disse 2:
igfxcui – NvCplDesktopContext som ikke er med
mvh
Rudi Britze
Hej Christian Bugge
Jeg har nu fjernet følgende fra ContexMeneu : ACE som er et tune-up program som jeg ikke har installeret , igfxcui (Intel grafik) som ikke ses i enhedshåndtering og jeg har haft afinstalleret Tera Copy – men intet har hjulpet.
mvh
Rudi Britze
Hej Rudi
Jeg beklager det sene svar; jeg havde overset, at du havde svaret mig.
Prøv følgende fremgangsmåde:
1. Fjern software, du ikke bruger – fx ved hjælp af Should I Remove it, som du kan hente her: http://www.shouldiremoveit.com/download-thankyou.aspx?download=1
2. Kontrollér systemdisken for fejl: Åbn startmenuen og skriv cmd. Højreklik på cmd, vælg Kør som administrator og bekræft.
Skriv chkdsk C: /f og tryk Enter. Bekræft og genstart computeren. Systemdisken kontrolleres nu for fejl inden Windows starter.
3. Efter genstart, fortage et integritetstjek af systemfilerne:
I kommandolinjevinduet der åbner, skriv sfc /scannow og tryk Enter. Notér dig resultatet. Tag gerne et skærmskud.
4. Foretag en scanning af systemet med anti-virus og anti-malware.
Se om ovenstående gør en forskel. Vend tilbage, hvis du har brug for yderligere assistance.
Hej Christian
Jeg har nu gennemført alle test og svaret er:
Ressursebeskyttelse har ikke fundet integritetsfejl
og problemet ikke løst
mvh
Rudi
Prøv at oprette en ny brugerkonto, log på med den, og se om problemet også viser sig her: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/create-user-account
Hej Christian Bugge
Jeg har afinstalleret APS.NET Machine Account og NET Framework 1.1. Jeg har prøvet med en ny konto og genstartet, men problemet er det samme både med ny og gammel konto. Det er tilsyneladende et sejlivet problem.
mvh
Rudi Britze
Jeg vil anbefale en geninstallation af Windows. Det er ikke umuligt, at vi kan løse problemet på anden vis, men ofte er det en simplere og mere holdbar løsning at gøre rent bord.
Ok – tak for hjælpen og godt nytår
mvh
Rudi Britze
Tak i lige måde.
Når du har installeret og opdateret Windows, kan det være en fordel at lave en systemafbildning med Windows’ indbyggede funktion (http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/back-up-programs-system-settings-files#1TC=windows-7) eller fx EaseUS Todo Backup (http://www.todo-backup.com/products/features/backup-drive-and-partition.htm)
Efter installationen klarer kan du med Ninite (https://ninite.com/) installere en mængde gængse programmer i et hug.