Igangværende opdatering

Løst
Dette emne indeholder 4 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Tao Tao 12 år, 5 måneder siden.
Oprettet af
Jan Gert
Medlem

Hej.

Jeg har opdateringer der ikke kan installeres. Bl.a. får jeg fra Java Setup denne meddelelse. “Error 1500. Another installation is in progress. You must complete that installation before….” Samme besked får jeg hvis jeg ønsker at redigere eller fjerne et program. Hvordan fjerner jeg den opdatering der åbenbart hænger?

Tao
Tao
Supporter

    Nu er det efterhånden noget tid siden du stillede spørgsmålet – har du fået løst problemet eller har du stadig brug for hjælp?


    Jan Gert
    Medlem

      Jeg har ikke fået løst problemet og vil meget gerne have hjælp.

      Venlig hilsen

      Gert Madsen

      Tao
      Tao
      Supporter

        Nedenstående burde løse problemet. Du skal dog være opmærksom på, at du skal have administratorrettigheder på den bruger, hvor du udfører det følgende:

        1) Tryk på Windowstasten og R samtidigt for at starte Kør. Her skriver du: regedit.exe for at åbne Registreringseditoren.

        2) Gå til denne placering:

        HKEY_Local_MachineSoftwareMicrosoftWindowsInstallerInProgress

        3) Her vil du se at værdien (Default) indeholder nogle data. Dobbeltklik på værdien og slet disse.

        4) Open Windows Tjenester ved at skrive services.msc i Kør (Windowstast og R).

        5) Find tjenesten der hedder Windows Installer fra listen over tilgængelige tjenester. Tjenestens status vil være Startet og dens starttype vil være Manuel. Højreklik på tjenesten og vælg Egenskaber og skift Starttype til Deaktiver. Tryk på Anvend og derefter OK.

        6) Luk alle åbne vinduer og genstart Windows.

        7) Efter du har genstartet pc’en, skal du åbner Tjenester igen og ændre Windows Installers starttype til Manuel igen. (samme fremgangsmåde som i trin 5).

        Du er nu færdig og kan igen installere programmer. Held og lykke med det!


        Jan Gert
        Medlem

          Hej Tao,

          Tak for svaret.

          Det er lykkedes for mig og det fungerer perfekt. Tak for hjælpen.

          Med venlig hilsen

          Jan Gert Madsen

          Forummet 'DIN PC' er lukket for nye emner og svar.