Logon På Homebox Router

Ikke løst
Dette emne indeholder 7 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  Mogens R. 9 år siden.
Oprettet af
spartavej
Abonnent

Jeg kan ikke logge på min TDC Homebox router med IP Adressen 192.168.1.1 som er angivet som søge adresse. Den siger siden ikke kan vises. Samme problem har jeg med en Linksys router der har adressen 192.168.2.1

jENS


Mogens R.
Medlem

    Typist er adgangskoden admin

    ´Password (blankt felt)

    – Eller så er begge felterne admin.

    Christian Bugge
    Christian Bugge
    Registreret bruger

      Hvis de to routere ikke er korrekt konfigureret, kan det give problemer. Kan du beskrive hvordan dit netværk er sat op, og hvorfor du har to routere?

      TDC Homebox har som standard intet kodeord: http://kundeservice.tdc.dk/bredbaand/indstillinger-og-sikkerhed/adgangskode-paa-tdc-homebox


      spartavej
      Abonnent

        Jeg har før kunnet gå ind på begge routere og ændret på indstillingere uden problemer. Jeg har ændret password på Homeboxen til min egen kode, men det er nok 2 år siden og har brugt dem flere gange siden. Linksys på den anden computer, var jeg inde på for en uge siden uden problemer.Jeg har iøvrigt været i forbindelse med TDC hotline, de er også uforstående overfor problemet da de kan åbne den inde hos dem med den normale IP adresse 192.168.1.1  Jens


        spartavej
        Abonnent

          Jeg har ikke 2 Routere på samme netværk, der er i 2 forskellige huse med hver sit netværk, det var selvfølgelig ikke let for dig at vide.

           

          Jens

          Christian Bugge
          Christian Bugge
          Registreret bruger

            Har du prøvet at tilgå routerne fra flere forskellige maskiner?

            En mulig forklaring er, at routerne er konfigureret til kun at tillade adgang til administrationssiden fra IP adresser på samme subnet som routeren selv.

            Hvis du prøver at tilgå routeren med 192.168.1.1 fra en maskine med en IP adresser, der starter på 192.168.2 eller omvendt, bliver den muligvis blokeret.

            Hvis problemet ikke ligger her, vil jeg anbefale dig at prøve at genstarte routerne.

            TDC kan i øvrigt ikke sige, om du kan tilgå administrationssiden på din router via den interne IP adresse, altså 192.168.1.1, fordi TDC ikke kan nå dit interne netværk, men de kan se, om din router fungerer, som den skal.

            Alle adresser, der starter på 192.168.x, 172.16-31.x, og 10.x, er private og kan ikke bruges på internettet. Din router optræder for TDC (og resten af internettet) med en offentlig IP adresse, fx 83.43.234.23.


            spartavej
            Abonnent

              Tak for svarene, jeg har brugt 3 forskellige maskiner. Er kommet igennem ved at bruge Google Crome så fejlen ligger nok Internet Explorer 11.

              Hilsen Jens

              Christian Bugge
              Christian Bugge
              Registreret bruger

                Der kan være en række årsager til at det ikke fungerer via Internet Explorer. Fx kan IE være konfigureret til at bruge en proxy-server, som jeg var inde på tidligere, eller browseren kan være blevet kapret af et tilføjelsesprogram/malware.

                Derfor kan det være en god ide at sørge for at køre anti-virus og anti-malware, og også gerne ADW cleaner. Prøv også at nulstille browseren.

                Forummet 'DIN PC' er lukket for nye emner og svar.