Print Spooler

Løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af jan larsen jan larsen 13 år, 2 måneder siden.
Oprettet af
Pete111
Medlem

Jeg har et problem med min print spooler. Den starter op som den skal, men så snart jeg vil udskrive et dokument, lukker den ned. Jeg får så en besked om at jeg enten skal genstarte den eller hele pc’en. Jeg har prøvet begge dele men uden resultat, dvs jeg kan stadig ikke udskrive noget. Når jeg kigger under fanen tjenester i joblisten, står tjenesten som stoppet, og når jeg starter den mauelt, lukker den lige så hurtigt ned igen. Problemet er tilsyneladende opstået i forbindelse med en opdatering, da der er et gendannelsespunkt der berører spooleren. Jeg får dog blot en meddelse om, at print spooleren ikke kunne gendannes til den tidligere dato. Kan jeg på nogen måde rekonstruere spooleren uden at skulle geninstallere windows. Jeg bruger Windows 7 Home Premium 32 bit, opgraderet fra Vista. Jeg har prøvet at starte op fra min installations-cd, for at køre system-reparation, men dette løste ikke problemet. Desuden har jeg forsøgt den integrerede problemknuser, samt den smarte Fix-it tjeneste på Microsoft’s hjemmeside, begge dog uden det ønskede resultat. Håber I kan hjælpe, da jeg vil være ked af, at skulle starte forfra med at installere alt.

Med venlig hilsen

Peter, Kolding

jan larsen
jan larsen
Supporter

    Hej Peter – det er jo snart længe siden du kom dit spørgsmål og måske har du allerede klaret dit problem – Hvis ikke skal du forsøge at geninstallere din printer fra bunden af – dvs. fjern den fysisk fra pc’en og fjern printerdriveren og tilhørende programmer – gerne med et program som RevoUninstaller (K-CD 11, 2010) der kommer helt ud i krogene og fjerner alt der tilhører printeren.

    Genstart så pc’en og installer nu driver og software til printeren – STADIG UDEN AT DEN FYSISK TILSLUTTET PC’EN – og tilslut så printeren når alt er installeret. Så er der en chance for at den er ‘blevet banket på plads’


    Pete111
    Medlem

      Hej Jan – jeg havde i mellemtiden INDEN jeg prøvede geninstallation, forsøgt dette, men men men… Jeg har dog selv løst problemet – se beskrivelse nedenfor 🙂

       

      Har siddet og rodet lidt videre selv, da der ikke var kommet nogle svar…

      Efter at have kørt en komplet geninstallering/opdatering fra min nuværende installation, og stadig uden løsning på mit problem, blev jeg stædig :-).

       Mit største problem bestod i, at print spooleren ikke var åben længe nok til, at jeg kunne nå at se hvad der forgik inden den lukkede ned. Via joblisten åbnede jeg den avancerede tjeneste-administration. Herfra startede jeg spooleren op og lukkede den igen straks. Herved opdagede jeg, at ikonet for printkøen “dukkede op” nederst til højre. Jeg kunne dog ikke nå at åbne denne. Det lykkedes så for mig i andet forsøg.

      Det viste sig at en mislykket udskrift af et PDF dokument var skyld i hele balladen – Forstår ikke at jeg ikke kunne se den, når jeg havde frakoblet printeren, men ved ikke om det kan have noget med min netværksopsætning at gøre (printeren er koblet på mit trådløse netværk).

      Nå men jeg fik efter et par forsøg annulleret og slettet den ventende udskrift fra printkøen, hvorefter alt igen fungerede normalt, HURRA. Håber andre kan bruge dette såfremt de oplever lignende problemer…

      Med venlig hilsen

      Peter, Kolding

      NB: beklager at jeg ikke fik lagt dette op noget før, men har været lidt presset på jobbet….

      Iøvrigt tak for et godt blad som jeg glæder mig til at læse hver gang 🙂

      Forummet 'DIN PC' er lukket for nye emner og svar.