Problem med “Menuen start”

Løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  seniorproppen 7 år, 6 måneder siden.
Oprettet af
karp0973
Abonnent

Ved opstart af min PC får jeg følgende meddelelse:

“KRITISK FEJL

Menuen start virker ikke. Vi prøver at rette den til næste gang du logger på.

LOG AF NU”

Dette medfører at jeg ikke kan aktivere mit wifi, og dermed ikke kan komme på nettet. Bl.a.

liggger min backup på kepit som jeg ikke kan connecte til.

Hvad kan jeg gøre ved dette??

 


seniorproppen
Abonnent

    Til Karp 0973

    Start med at lave en total sikkerhedskopi af C: drevet med operativsystemet og resten af computerens indhold med alle mapper og filer.

    Har du en sikkerhedskopi af Windows 10, der er ældre end den opdatering, der resulterede i den beskrevne fejl ?

    Hvis ja – Fjern de seneste Windows 10 opdateringer ved at genindlæse din gamle sikkerhedskopi.

    Hvis nej – Har du nogen former for installationsdiske, hvormed du kan forsøge at reparere dit operativsystem ?

    Kan du lave en kontrolleret opstart ved at trykke på F8 under opstarten, så du kan vælge at fortsætte i ‘Fejlsikret tilstand med netværk’ ?

    Formålet med sidstnævnte er at starte computeren med så ‘få omdrejniinger’ som muligt for at se, om computeren viser fejl og så tilfælde hvilke.

    Send mig en tilbagemelding når og hvis du er kommet hertil og ønsker at fortsætte.

    Med venlig hilsen – SP

     


    karp0973
    Abonnent

      Inden jeg så dit svar, prøvede jeg at starte en genoprettelse af systemet med en genoprettelsesfil der var dateret før problemet opstod. Dette medførte at systemet kom til at starte korrekt, dog havde jeg mistet en del app-ikoner på skrivebordet, men disse kunne oprettes manuelt på ny.

      Men mange tak for dit forslag som jeg vil have i min erindring.

      Med venlig hilsen – Karp0973


      karp0973
      Abonnent

        Hej SP

        Det lykkedes desværre ikke at på systemet til at virke korrekt da det gik ned igen.

        Det viste sig at harddisken som systemet lå på var blevet defekt, således at jeg måtte udskifte denne og foretage en ny installation af Windows 10 og programmer.

        Med venlig hilsen – Karp0973

         

        Forummet 'DIN PC' er lukket for nye emner og svar.