Sony Vario købt med Windows 8, opdateret til Windows 10. Når PCén starter kommer følgende tekst:
“RunDLL
————
Der var problemer under start af C:WindowsSystem32LogiLDA.dll
Den angivne procedure blev ikke fundet.
———–
OK
——–“
Har I en løsning på problemet? Vi aner ikke hvorfor det pludselig er opstået.
Med venlig hilsen
Birgit Kastrup
Hej
Nulstil din pc, jeg har gjort det samme ved min bærbar for noget tid siden. Sådan her:
Med Nulstilling kan du vælge, om du vil beholde dine filer eller fjerne dem, og derefter geninstallere Windows. Du starter ved at gå tilIndstillinger > Opdatering og sikkerhed > Nulstil denne pc > Introduktion og vælge en indstilling.
Hvis du ikke kan åbne Indstillinger, kan du nulstille ved at genstarte din pc på logonskærmen. Tryk på tasten med Windows-logoet +L for at gå til logonskærmen, og hold derefter Skift nede, mens du vælger Tænd/sluk > Genstart i nederste højre hjørne på skærmen. Når din pc er genstartet, kan du vælge Fejlfinding > Nulstil denne pc.
Hvis du ikke kan gå til logonskærmen, kan du bruge et genoprettelsesdrev eller installationsmedier til at nulstille din pc.
Indstilling | Funktion |
---|---|
Behold mine filer |
|
Fjern alt |
Hvis du planlægger at donere, genbruge, eller sælge din pc, kan du bruge denne indstilling og vælge at rydde drevet helt. Det kan tage en time eller to, men det gør det sværere for andre personer at gendanne de filer, du har fjernet. |
Gendan fabriksindstillinger | Geninstallerer den version af Windows, der blev leveret sammen med din pc (enten Windows 8 eller Windows 8.1), og fjerner dine personlige filer.
Denne mulighed er ikke tilgængelig på alle pc’er. |
Hvis du nulstiller din pc en måned efter, at du har opgraderet til Windows 10, vil den indstilling under Indstillinger, som du ellers kan bruge til at gå tilbage til den tidligere version af Windows, ikke længere være tilgængelig.
Hej Finn Vilstrup
Tak for dit hurtige svar. Desværre er jeg ikke så IT-kyndig, at jeg tør gå igang med at gøre som du beskriver, men jeg har udskrevet dit råd, så det kan følges hvis det bliver tvingende nødvendigt.
Med venlig hilsen
Birgit Kastrup
Hej Komputer og Finn Vilstrup,
Siden jeg fik Finn Vilstrups svar om en løsning på mit problem, som jeg frygtede var lidt for kompliceret at udføre for mig, har jeg forsøgt utallige løsninger, både på google og andre steder. I den forbindelse, på grund af alle dem, som havde samme problem, gik det op for mig, at det er et problem med den trådløse Logitech mus. Jeg fandt i en logbog i “brugerdefinerede visninger/administrative hændelser” at PC’en siden 30.09.2016 har haft over 2.000 fejl og advarsler. I min nød slukkede jeg PC’en, tog batteriet ud af musen, og usb’en til den trådløse mus. Tændte PC’en igen uden mus ug usb. Stadig fejl. Slukkede igen. Satte usb’en i og lod musen være på off, medens jeg igen tændte for PC’en. Pludselig ingen fejl. Satte musen på on, stadig ingen fejl. Dette skete igår. Foreløbig kører PC’en uden fejl, hvilket jeg håber den bliver ved med.
Det er min mands PC, og han kom i tanke om at han havde skiftet batteriet på musen engang her i eftersommeren, men han gjorde det med PC’en tændt, hvilket måske har fremkaldt fejlen. Jeg håber min udgang – forhåbentlig – på problemet, kan hjælpe andre som har gjort noget lignende.
Med venlig hilsen
Birgit Kastrup