Skærm

Løst
Dette emne indeholder 5 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Christian Bugge Christian Bugge 7 år, 8 måneder siden.
Oprettet af
marianne501
Abonnent

Jeg har den 18. juli lagt nedenstående spørgsmål på SPØRG OS FORUM, men selvom der står, at jeg vil få svar i løbet af nogle dage, er dette endnu ikke sket, her godt en måned efter.

 

  Jeg har købt en ny skærm AOC G2260VWQ6 21,5 “, men da jeg havde tilsluttet den, kunne hele mit billede ikke være på skærmen. Startknappen nederst i venstre hjørne var næsten helt væk ca. 1 mm kunne ses. Jeg havde læst hele manualen, og der stod at skærmen skulle justeres inden brug. Der var ingen vejledning til Windows 10, som jeg bruger, men kun til de sidste 5 udgaver. Jeg fulgte derfor vejledningen til Windows 8. Intet blev ændret. Så skulle der også opdateres driver, og også her manglede en vejledning til Windows 10, så igen brugte jeg vejledningen til Windows 8. Der kom stadig ikke nogen startknap frem. Ved hjælp af knapperne på skærmen kunne jeg så flytte hele billedet til højre, hvilke fik min startknap frem i lyset. Til gengæld forsvandt noget af datoen i højre side, men det var dog til at leve med. Da jeg åbnede Word, så manglede de 2 yderste ikoner i venstre side af værkstøjslinien, nemlig Åben ikonet og Ny side ikonet. Jeg kunne ikke rykke billedet længere til højre, da luk tegnet så forsvandt. I min billedmappe kan jeg ikke bruge Gem som, for at gemme billeder i ny udgave, da gem og annuller nederst i højre hjørne er under billedrammen. Rykker jeg billedet op, så forsvinder øverste værktøjslinie. Endelig har jeg prøvet at ændre billedopløsningen til det, min gamle skærm havde, men så bliver billederne helt sammenklemte og ikke til at kende. Er der en mulighed for at klemme billedet lidt sammen, så det kan være på skærmen, eller er selv en ny skærm endnu ikke sat op til at kunne arbejde sammen med Windows 10”

 

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Hej

    Jeg beklager, du ikke har fået svar i første omgang.

    Den korrekte opløsning til skærmen er 1920×1080. Start med at kontrollere, om det er den opløsning skærmen kører med: Højreklik på skrivebordet, klik på Skærmindstillinger, og klik Avancerede skærmindstillinger.

    Hvis opløsningen er korrekt indstillet, kan du prøve at nulstille skærmens indstillinger: 

    1. Åbn skærmens OSD (on-screen display) menu ved at trykke på knappen med de tre lodrette bjælker.

    2. Under menuen Extra, brug pileknapperne til at finde punktet Reset, og vælg YES.

    3. Herefter skal sandsynligvis bekræfte.

    (Fra manualen, side 30: http://us.aoc.com/files/monitors/G2260VWQ6/G2260VWQ6_English_1_0.pdf)

     

    Uanset om ovenstående afhjælper problemet, vil jeg anbefale dig at installere den seneste driver til grafikkortet manuelt ved at hente den fra producentens hjemmeside. Hvis du oplyser mig præcist hvilket grafikkort (eller hvilken computer) du har, kan jeg hjælpe dig med at finde den.

    Hvis du har et AMD/Radeon grafikkort, finder du driveren her: http://support.amd.com/en-us/download

    GeForce/NVIDIA her: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

    Både NVIDIA og AMD har værktøjer til automatisk at finde den rette driver til dit grafikkort, som du finder på de to sider ovenfor.


    marianne501
    Abonnent

      Tak for svaret, som løste 2 af mine problemer, nemlig skærmbilledet og Wordproblemet, men desværre ikke problemet med “gem som” under billeder. Du rådede til at finde driveren til mit grafikkort, men det var ikke et af de 2 navne du nævnte, så jeg må nok bede om din hjælp igen. Grafikkortet hedder EVGA og på hjemmesiden bedes om e-GeForce og mit er i følge maualen 8800. Dette nr. er ikke blandt de oplistede, så jeg er i tvivl om, jeg kun skal trykke på 8. Yderligere oplysninger, så står der version 09-280-50-2 på installations CD-en

      Christian Bugge
      Christian Bugge
      Registreret bruger

        Kan du tage et skærmskud af problemet med billedmappen? 


        marianne501
        Abonnent

          skræmskud af den side jeg ikke kan “gem som” i, da gem eller annuller ned i højre hjørne er væk.

          PS jeg rejser på ferie på mandag, så det haster ikke

          Christian Bugge
          Christian Bugge
          Registreret bruger

            Umiddelbart vil jeg tro, problemet med “gem som” skyldes vinduets størrelse.

            Prøv at dobbeltklikke i titellinjen øverst, umiddelbart til højre for der, hvor der står Gem som.

            Hvis det ikke hjælper, så prøv om du kan trække i vinduets kanter og ændre størrelsen på den måde.

            Prøv om du kan installere driveren her: http://us.download.nvidia.com/Windows/341.95/341.95-desktop-win10-64bit-international.exe

            Forummet 'DIN PC' er lukket for nye emner og svar.