skærmformat 4/3 blev ændret til 16/9

Løst
Dette emne indeholder 4 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  bhc0069 12 år siden.
Oprettet af
bodila
Medlem

Efter installation af jeres program Magix PC Check & Tuning 2011 er mit skærmformat blevet ændret fra 4/3 til 16/9 på min gamle Acer  Aspire 4520 14 tommer. Dette har medført meget brede billeder og jeg har forsøgt at ændre det under skærmindstillinger, tilstande og opløsninger, samt været inde på flere forskellige bokse , hvor der kunne være indstillingsmligheder. Jeg kan ingen steder finde hvor jeg kan skifte fra 16/9 til 4/3 igen. jeg kan selvfølgelig gå til systemgendannelse før Magix installationen, men denne installation har fået min PC til at køre hurtigere og givet 14 GB mere plads, så det vil jeg nødigt ændre.

bodila


bhc0069
Registreret bruger

    Hej

    Tror du at der vil ske noget ved at fjerne programmet igen? Nu kender jeg ikke programmet, men har det ikke “bare” renset ud på din pc?

    Noget andet er, 4/3 og 16/9, plejer det ikke at være noget med 1280/960 osv, man skal vælge mellem. Der plejer at være et sted mellem 6-10 forskellige muligheder, men pc vil selv prøve at vælge den – som den selv synes er bedst !

    Hvilket styresystem bruger du?


    bodila
    Medlem

      Glemte at skrive at jeg bruger Windows Vista. jeg vil gerne undgå at slette programmet, da jeg tror det fungerer godt på andre måder, og jeg har brugt megen tid på det. Har været inde og ændre opløsning på skærmen m.m. også med de indstillinger du nævner, men har ikke så mange valgmuligheder, når jeg skal holde mig til 32 bit, og det har ikke ændret på de brede billeder

      Bodila

      jan larsen
      jan larsen
      Supporter

        Prøv at kigge på denne graf – den beskriver udmærket hvilke skærmopløsninger der passer til henholdsvis 4:3 og 16:9 m.m.

        Måske det kan hjælpe dig på vej…

        http://da.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%A6rmopl%C3%B8sninger

         


        bodila
        Medlem

          det er ikke helt i orden men bedre. Jeg har prøvet alle de mulighederne indenfor skærmindstillinger som min PC har, også denne tidligere, nemlig:

          1024×768, ægte farver(32 bit) standardopdatering.

          Programmet har jeg fået via Komputerbladet, da jeg betalte bladet for et helt år ad gangen, og jeg er ked af at skulle slette programmet på min PC. Kan jeg forovrigt bruge det på 2 komputere? Jeg er nok lidt nervøs for at bruge det på min nye PC som er en Sony Vaoi. 

           

          bodila

          Forummet 'DIN PC' er lukket for nye emner og svar.