ssd kingston 120GB

Løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  seniorproppen 10 år, 2 måneder siden.
Oprettet af
vanell563342
Abonnent

Hej med jer.

jeg har købt en ssd kingston 120 GB harddisd og nu vil jeg montere den parallelt med min almindelige harddisk,men jeg vil kun have windows 7 til at starte min pc op og alt andet skal være på min almindelig harddisk.men kan det lade sig gøre,og der er cloningsprogram med den nye ssd,men kan jeg se hvor windows 7 er på min pc.

 

venlig hilsen Erik


seniorproppen
Abonnent

    Til Erik (vanell)

    Har nærlæst dit spørgsmål gentagne gange og fornemmer helt tydigt, at du har misforstået noget helt elementært.

    To eller flere harddiske kan aldrig sidde parallelt med hinanden ! ! !

    To IDE-harddiske tilsluttes bundkortet med et bredt kabel således, at den ene harddisk opsættes som MASTER-harddisk og den anden som SLAVE-harddisk.

    To eller flere SATA-hardiske tilsluttes bundkortet med smalle SATA-kabler, der sættes i hver deres SATA-stik, således at computeren individuelt kan adressere hver enkelt SATA-hardisk.

    Det lyder som om din nyindkøbte 120GB SSD-harddisk reelt er en BACKUP-harddisk med et dertil hørende BACKUP-program.

    Tilsluttes din nyindkøbte 120GB SSD-harddisk til computeren med et USB-stik eller et SATA-kabel ?

    Hvis din nyindkøbte 120GB SSD-harddisk er udstyret med et USB-stik, så kan det godt blive lidt problematisk, at få SSD-harddisken til at opføre sig som system-drevet C: med det dertil hørende Windows 7 operativsystem.

    Hvis din nyindkøbte 120GB SSD-harddisk er udstyret med et SATA-kabel, burde det ikke være noget problem, at få SSD-harddisken til at opføre sig som system-drevet C: med det dertil hørende Windows 7 operativsystem.

    Under alle omstændigheder bør du lave en DVD-kopi af SSD-harddiskens medfølgende BACKUP-program, hvorefter du med sindsro kan slette og NTFS-formattere SSD-harddisken.

    Dit ønske om kun at have Windows 7 operativsystemet på SSD-harddisken og alle dine andre programmer på en anden harddisk er særdeles fornuftigt.

    Husk i den forbindelse at lave en komplet sikkerheds-kopi af dit aktiverede og opdaterede Windows 7 operativsystem.

    Skriv venligst en tilbagemelding, så vi andre læsere også kan se, i hvilket omfang ovenstående løsningsforslag har besvaret dit spørgsmål og afhjulpet dit problem.

     

    M. v. h. ~ “Seniorproppen”

     


    vanell563342
    Abonnent

      Når jeg mener parallelt,er det selvfølgelig som du skriver med de medfølgende kabler,men tak for svaret,jeg prøver dette,

      Erik

      Forummet 'DIN PC' er lukket for nye emner og svar.