USB porte virker ikke

Løst
Dette emne indeholder 5 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 1 dag, 16 timer siden.
Oprettet af
7160
Registreret bruger

Windows-udgave på pc’en:
Beskrivelse af problemet: Jeg har bærbar computer TX 300CA Asus Notebook, med 2 USB porte i tastaturdelen

Lige pludselig virker ingen af portene, jeg undre mig over, det er dem begge som ikke virker .

Har I en løsning på problemet

Kan det tænkes der kan være en dårlig forbindelse mellem tastatur og skærm, del ???

Hilsen

Birthe

 

 

 

 

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Højreklik på Start-knappen og vælg Enhedshåndtering. USB-enhederne står i bunden af listen, jfr. skærmskud. Mon der er gule eller røde advarselsikoner på nogen af dem?


    7160
    Registreret bruger

      Desværre fandt jeg ikke hverken røde eller gule anmærkninger, jeg har vedhæftet printscreen

      Hilsen Birthe

      Vedhæftede filer:
      1. print-screen.docx
      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Det ser fint ud, må jeg sige.

        Jeg har set lidt nærmere på din computermodel, og bemærker, at den ikke er opdateret til Windows 10:

        https://www.asus.com/2-in-1-PCs/ASUS_Transformer_Book_TX300/HelpDesk_Download/

        Det gør sagen lidt udfordrende. Men prøv et simpelt trick:

        I Enhedshåndtering højreklikker du på det overordnede punkt USB-controllere (Universal Serial Bus) og vælg Søg efter hardwareændringer. Hvis USB-portene stadig kan ses af Windows, kan det løse problemet.

        Mit bedste gæt er dog, at det er en Windows-opdatering, der er årsag til at portene er forsvundet fra Windows. Jeg havde også overvejet at bruge Fjern enhed til at fjerne den eksisterende driver helt, og installere dem fra bunden, Men i betragtning af, at PC’en ikke er opdateret til Windows 10, er det lige risikabelt nok.


        7160
        Registreret bruger

          Der skete desværre ingenting !

          Jeg har windows 10 på computeren……

          Hilsen Birthe

          Vedhæftede filer:
          1. Aktivering-.docx
          HenrikClausen
          HenrikClausen
          Komputer for alle

            Hej Birthe

            Så er der ikke mere, jeg kan gøre. Jeg foreslår, at du kontakter ASUS direkte:

            https://www.asus.com/dk/support/

            Du skal være abonnent for at skrive et indlæg