Windows 10 tilbage til Windows 7 gik helt galt

Ikke løst
Dette emne indeholder 6 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  kaj-emil 7 år, 11 måneder siden.
Oprettet af
Afg
Abonnent

Min veninde opdaterede sin computer til Windows 10 og fortrød dagen efter og ville tilbage til Windows 7. Det skulle jo køre ganske fint med Windows 10 Go back og den kørte også, men da computeren genstartede var der problemer. Så kom jeg ind i billedet.

Windows startup repair blev kørt og viser følgende fejlmeddelelser (forkortet):

Unknown Bugcheck: Bugcheck 7e 

Error code = 0x490.

I fejlsikret tilstand virkede mus, tastatur og mousepad ikke.

Hvis vi vil gendanne computeren til et tidligere tidspunkt, vises alle de gendannelsespunkter man kan vælge imellem, men når der så er valgt et punkt (uanset hvilket) så fortæller systemet, at filen ikke findes.

Det er en Medion Akoya computer, der var installeret Windows 7 på og der medfulgte ingen CD’ere, hvorfor vi heller ikke kan geninstallere. Vi har været inde med Ubuntu og taget backup af Outlook og andre ønskværdige filer, men hvordan kommer vi videre til Windows 7? Microsoft har en vejledning hvor Bootrec.exe skulle kunne køre fra kommandopromt, men hvad kan den udvirke – og hvor finder vi det program?

Venlig hilsen

Annie


kaj-emil
Abonnent

    Hej Annie

    På en Medion Akoya er der en mulig løsning på dette.

    Medion skriver selv, at det er den allersidste mulighed.

    Men læs her hvad Medion skriver:

    Håber det er til nogen hjælp?

    Med venlig hilsen

    Kaj Emil


    Afg
    Abonnent

      Hej Kaj-Emil,

      Tak for dit svar. Jeg vil meget gerne have min venindes computer tilbage til en eller anden fungerende tilstand – og gerne leveringstilstanden, men hvordan skriver de desværre ikke. Der står “klik på næste, og følg anvisningerne på skærmen for at gendanne leveringstilstanden – hvorfra skal det “næste” så følges?

      Mange venlige hilsner
      Annie


      kaj-emil
      Abonnent

        Hej Annie

        Hold F11 tasten nede under opstart/genstart, der vil fremkomme et billede og følg herefter anvisningerne.

        Håber det er til nogen hjælp?

        Med venlig hilsen

        Kaj-Emil


        Afg
        Abonnent

          Hej Kaj-Emil,

          Bare det var så enkelt, men det har jeg også prøvet. Problemet er nok, at recover-drevet ligger på et forkert drev. Nå, men jeg må bide i bordet – og installere forfra fra en Windows 7 opgraderings-CD jeg har liggende – det har jeg fundet vejledning til andetsteds her i Forum (http://komputer.dk/forum/hjaelp-til-windows-og-programmer/windows/windows-7-20) – så håber jeg at computeren kommer til at fungere igen.

          Tusind tak for din venlighed og hjælp.

          Venlig hilsen
          Annie


          kaj-emil
          Abonnent

            Hej Annie

            Jeg føler virkelig med dig:) det er godt nok træls.

            Det skulle ellers være ret umuligt, at tage livet af en Medion Akoya computer.

            Jeg har haft en gammel Medion Akoya bærbar liggende, efter at have holdt F11-tasten nede og besvarelse af et par spørgsmål, gik der omkring 2 timer med næsten sort skærm, men så var den også bragt tilbage til fabriksindstillingerne.

            Jeg stiller 3 spørgsmål:

            1: Er det en bærbar?

            2: Havde du under tilbageførsel til fabriksindstillingerne (f11) tilsluttet strømforsyningen? hvilket du skal.

            3: Kom der under processen overhovedet ikke et billede på skærmen?

            Med venlig hilsen

            Kaj-Emil

             


            Afg
            Abonnent

              Hej Kaj-Emil,

              Jeg fandt også forklaringen  – jeg havde for et par år siden fået en vejledning fra Medion Support på at dele c-drevet, så min veninde fik et drev til at gemme sine filer på, så hvis computeren gik ned, så var hendes filer da reddet – og det var de gudskelov. Men jeg havde lagt Recover på det forkerte drev. Nu har jeg fået lagt drevene om, så alt ligger hvor det skal ligge – puh ha, sikke en omgang, og så var det endda min egen skyld ;-( Nu er det så spændende, om computeren kan finde Recover – hvis det bliver nødvendigt en anden gang. Men det kan jeg jo faktik ikke, da en læser andetsteds har skrevet, at han fik tilsendt nogle startfiler fra Medion, for at kunne starte Recover, og så…. Nå, den tid den sorg.

              Men jeg skylder også at fortælle dig, at måden jeg fik reddet filerne på var at benytte Ubuntu fra en USB-nøgle, uden at installere Ubuntu, så kom jeg ind på computerens drev og fik reddet hendes filer. Havde mit kendskab til Ubuntu været større i forgårs, havde jeg byttet om på drevenes indhold der, men desværre kunne jeg ikke finde ud af at slette det der lå i papirkurven (de reddede filer som jeg slettede for at bytte om på drevene). Men så havde jeg endnu et problem, hvordan jeg kunne ændre drevenes navne, det fandt jeg ikke ud af. Derfor geninstallationen.

              Tusind tak for at du har fulgt op på mit spørgsmål og svaret mig, det var dejligt at du gav dig tid!

              Mange venlige hilsner
              Annie

              PS: Det er Medion Akoya P 7624 notebook PC, en ganske god og stabil computer – indtil Windows 10 “go back” (til Windows 7) gik galt 😉

              Forummet 'DIN PC' er lukket for nye emner og svar.