Jeg har 2 mailadresser som jeg har benyttet uden problemer indtil medio december 2012. Derefter er det kun mig som har kunnet modtage mails på min adresse, medens min kone ikke kan modtage mails. Hun kan derimod godt afsende mails.
Jeg bruger WIN7-64bits med automatisk opdatering. Jeg har prøvet at se på begge mailkontis egenskaber, og kan ikke finde nogen uoverensstemmelser.
Har nogen en idé om hvad det kan skyldes?
Der er højst sandsynligt tale om et konfigurationsproblem af en slags. Jeg har brug for lidt mere information, for at komme en løsning nærmere:
– Hvilken type mailadresse er der tale om? Er det en POP3 mail fra internetudbyderen, eller en Hotmail/Live/MSN, Gmail eller Yahoo mail?
– Hvad sker der, hvis du sender en mail til din kones email-adresse? Får du et svar tilbage, eller virker det som om mailen forsvinder ud i intetheden?
– Tjekker din kone mail vha. andre enheder end computeren, fx en smartphone?
Hej Christian
-Det er en POP3 mail fra TDC.
-Mailen forsvinder ud i intetheden
-Mail tjekkes kun via WindowsLIveMail’en
En tilføjelse: Jeg har knyttet begges mailadresser til TDCs webmail, og det viser sig at alle min kones mails fra medio december var i hendes indbakke dér, men ingen går stadig i hendes indbakke i Windows Live Mail, uden nogen som helst besked om uanbringeligheden. Jeg har WindowsLiveMail udgaven 2011 Build 15.4.3555.0308 installeret. Kan der måske være en opdatering jeg ikke har fået fat i?
Hvis begge jeres mail-adresser er tilknyttet den samme webmail, og alle mails kan ses heri, men kun dine mail kan hentes ned ved hjælp af Live Mail, kan det skyldes, at Live Mail ikke forstår, at der er tale om nye mails. Det kan også skyldes, at tilknytningen til din webmail konto gør, at mailbox’en tømmes løbende af webmail-funktionen, førend Live Mail kan nå at hente noget via POP3.
Til at starte med ville jeg prøve at fjerne din kones mailkonto fra webmailen, og kontrollere, at kontooplysningerne i hendes Live Mail er korrekte. Sørg for først at lave en backup af hendes mails.
Hvis det ikke hjælper, vil jeg anbefale dig at kontakte TDC. Deres supportere har mulighed for at kigge i logfilerne og se præcis hvad, der går galt og hvordan problemet kan løses.