Backup af mail, kontaktpersoner

Løst
Dette emne indeholder 1 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af Tao Tao 11 år, 11 måneder siden.
Oprettet af
OveDragør
Registreret bruger

Jeg bruger Windows Live Mail-

Hvordan tager jeg backup af mine mails og mine kontaktpersoner?

Ove Åetersen

Tao
Tao
Supporter

    Hej Ove,

    Hvilken slags mailadresse bruger du – hvis du bruger eksempelvis Hotmail eller Gmail, bliver der automatisk foretaget backup af de efterspurgte ting, men hvis ikke, kan du gøre følgende (jeg går ud fra at du bruger Windows 7):

    1. Opret nogle mapper på din computer eller en ekstern enhed, hvor du vil gemme din sikkerhedskopi af mails, kontaktpersoner og din konto.
    2. Åbn Windows Live Mail og tryk på den blå pil i øverste venstre hjørne. Vælg Eksporter e-mail og dernæst Konto. Naviger til den oprettede Konto-mappe fra pkt. 1. Giv filen et passende navn og tryk på Gem.
    3. Følg samme procedure som i pkt. 2, men vælg nu E-mail-meddelelser i stedet. Naviger til den oprettede Mail-mappe og tryk på Næste. Vælg Alle mapper og tryk på Næste. Når sikkerhedskopieringsfasen er overstået skal du trykke på Færdig.
    4. For at tage en sikkerhedskopi af dine kontaktpersoner, skal du trykke på Kontaktpersoner nederst i panelet til venstre. Tryk på Eksporter i værktøjslinjen og vælg Kommasepareret fil (.CSV). Naviger den til oprettede Kontaktpersonsmappe, giv filen et passende navn og tryk på Gem. Tryk nu på Færdig

    Held og lykke med det!

    Forummet 'E-MAIL' er lukket for nye emner og svar.