Jeg bruger Windows Live Mail-
Hvordan tager jeg backup af mine mails og mine kontaktpersoner?
Ove Åetersen
Hej Ove,
Hvilken slags mailadresse bruger du – hvis du bruger eksempelvis Hotmail eller Gmail, bliver der automatisk foretaget backup af de efterspurgte ting, men hvis ikke, kan du gøre følgende (jeg går ud fra at du bruger Windows 7):
1. Opret nogle mapper på din computer eller en ekstern enhed, hvor du vil gemme din sikkerhedskopi af mails, kontaktpersoner og din konto.
2. Åbn Windows Live Mail og tryk på den blå pil i øverste venstre hjørne. Vælg Eksporter e-mail og dernæst Konto. Naviger til den oprettede Konto-mappe fra pkt. 1. Giv filen et passende navn og tryk på Gem.
3. Følg samme procedure som i pkt. 2, men vælg nu E-mail-meddelelser i stedet. Naviger til den oprettede Mail-mappe og tryk på Næste. Vælg Alle mapper og tryk på Næste. Når sikkerhedskopieringsfasen er overstået skal du trykke på Færdig.
4. For at tage en sikkerhedskopi af dine kontaktpersoner, skal du trykke på Kontaktpersoner nederst i panelet til venstre. Tryk på Eksporter i værktøjslinjen og vælg Kommasepareret fil (.CSV). Naviger den til oprettede Kontaktpersonsmappe, giv filen et passende navn og tryk på Gem. Tryk nu på Færdig
Held og lykke med det!