deaktivere Mail i Win 10

Løst
Dette emne indeholder 1 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af Christian Bugge Christian Bugge 8 år, 2 måneder siden.
Oprettet af
henningo499389
Registreret bruger

Har købt ny pc med Win 10 og Mail indstillet. Købte også Office 2016, hvor outlook er med. Kender Outlook og bruger nu den, men ny mails kommer stadig også til det oprindelige Mail-program. Sletter dem nu, men vil gerne vide om jeg kan deaktivere Mail helt. Dovenskab (undskyld)

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Hej

    Det nemmeste er at bruge Windows PowerShell til at afinstallere appen. Windows Kalender og Mail hænger sammen, så begge apps bliver fjernet:

    1. Åbn startmenuen, skriv powershell.

    2. Højklik på Windows PowerShell, klik Kør som administrator, og bekræft.

    3. Kopier og indsæt eller skriv følgende kommando: Get-AppxPackage *windowscommunicationsapps* | Remove-AppxPackage og tryk Enter.


    Forummet 'E-MAIL' er lukket for nye emner og svar.