Det er sket flerer gange at email som ligger i indbakken i en måneds tid, ja så sletter de sig selv lige pludselig, hvordan kan det hverer ????? når at man sender en mail, kan man så skrive en slutdato så at den sletter sig selv ???????? jeg benytter EM Client. Det er lidt tralds at email forsvinder af sig selv når man gerne ville gemme dem.
Hej tips2
Jeg spekulerer på om du skulle have aktiveret Automatisk Arkivering, hvis du har det vil du kunne finde dine forsvundne mails i mappen Archive.
Du finder Automatisk Arkivering ved at:
- Venstreklik på Menu (øverst til venstre).
- Vælg Indstillinger.
- Vælg Meddelelser og Automatisk Arkivering.
- Se her om der er sat “hak” ved Aktiver automatisk arkivering.
Med venlig hilsen
Kaj-Emil
Vedhæftede filer:
Nej der er ikke sat flueben ved automatisk arkivering.
Hej tips2
Der kan også ligge en begrænsning af “antal meddelelser” i din Mail-server.
I Google gmail finder du den ved at:
- Åben gmail og venstreklik på Tandhjulet (øverst til højre).
- Vælg Se alle indstillinger og fanebladet Videresendelse og POP/IMAP.
- Rul ned til Begrænsninger for mappestørrelse.
Med venlig hilsen
Kaj-Emil
Vedhæftede filer:
Hej Kaj-Emil Jeg har prøvet og logge på hos stofa på min webmail og kikket på alle indstildninger, og der er ingen steder med begrændsninger eller automatisk sletning.
Hej Tips
Det lyder som et problem, Stofa skal se på:
Hvis du bruger IMAP til at forbinde til deres server, afspejler postprogrammet blot hvad der ligger der. Som du oplever, forsvinder posten på uforklarlig vis direkte på serveren. Det må Stofa undersøge.
Hej tips2
En god idé – og for en sikkerheds skyld – er at hente sine mails ned på egen computer.
I eM Client er det meget let:
- Venstreklik på Menu (øverst til venstre).
- Vælg Filer og Eksporter.
- Marker Eksporter til .eml filer og tryk Næste og besvar spørgsmålene.
- Sådan ser det ud ved mig (en nøjagtig kopi af, hvad jeg har liggende på serveren).😉
Med venlig hilsen
Kaj-Emil
Vedhæftede filer:
Jeg har ringet til stofa, for at spørge dem om hvorfor at email i indbakken i emclient sletter sig selv efter en måneds tid, men det har de ikke noget svar på, og de mener ikke at det er et problem hos stofa. Jeg har også kikket på hjemmesiden hos emclient under support, og der er flerer steder hvor de skriver om at email forsvinder af sig selv, men ikke et klar svar på hvorfor, så løsningen hos mig bliver at når der kommer en email som skal gemmes, ja så skal den flyttes fra indbakken til en anden mappe feks. kladde og der bliver de ikke væk, det er kun i indbakken at de forsvinder af sig selv. Jeg har jo også logget på min webmail hos stofa, men de mail som er blevet væk er heller ikke der……………..
Der er lige en finte for at kunne tage spørgsmålet til Stofa: Du vil være nødt til at vise, at problemet ligger hos dem. Dvs. ved at bruge deres webmail i nogle dage, undlade at åbne emClient, og se at problemet stadig opstår.
Jeg tror så, at det ligger i emClient, men har lidt svært ved at grave ned i det. Mon der skulle være opsat en regel eller to, der flytter eller sletter e-post efter bestemte regler?
Jeg har prøvet at åbne for både konto og indstildninge i emclient og kikket det hele igennem for at se efter om der en eller anden sted står noget om automatisk sletning, men jeg kan stort set ikke rigtig finde noget omkring automatisk sletning fra indbakken. Men alle de muligheder der er i emclient omkring indstildninger, ja det er jo temmelig omfattende og noget kompliceret.
Hej tips2
Prøv at gå ind i Menu > Regler, og se om der her er opsat utilsigtede filtre (betingelser).
Tænk også over, at hvis du har en Smartphone, Ipad, Tablet eller andet og de er tilsluttet din postkasse, har de – med andre programmer – samme rettigheder til at ændre i din IMAP som eM Client har, måske kan fejlen ligge her?
I eM Client viser jeg lige hvordan jeg har stillet Menu > Indstillinger > Generelt > Bekræftigelser, jeg har simpelthen sat flueben ved det hele, og nederst Flyt til Uønsket handling er sat til Spørg altid (hvis der er noget, der irriterer mig, kan jeg jo altid ændre det her).
Med venlig hilsen
Kaj-Emil
Vedhæftede filer:
Hej. ja jeg ejer ikke smarttelefoner eller tablet og andre apparater som kan komme på nettet eller er tilknyttet min email hos stofa, men jeg har 2 windows 10 computer begge som er installeret med emclient og i den ene computer er der også installeret outlook 2016 som er tilknyttet min email hos stofa, men jeg bruger kun outlook meget sjælden da jeg synes at emclient fungerer meget bedrer, både med at sende email og modtage email. Jeg har kikket meget i indstildninger i begge computer og det ligner typisk det du skriver om.
Hmm: Mon Outlook kunne have et filter / en regel, der flytter eller sletter noget af posten?
Jeg har åbnet for indstildninger i outlook 2016, og jeg kan ikke finde nogle steder som flytter eller sletter noget af min email, jeg har haft nogle email til og ligge i indbakken for og se hvad der skete med dem og der er igen en som er blevet slettet. i emclient.