email sletter sig selv

Ikke løst
Dette emne indeholder 13 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af tips2 tips2 3 måneder, 2 uger siden.
Oprettet af tips2
tips2
Registreret bruger

Det er sket flerer gange at email som ligger i indbakken i en måneds tid, ja så sletter de sig selv lige pludselig, hvordan kan det hverer ????? når at man sender en mail, kan man så skrive en slutdato så at den sletter sig selv ???????? jeg benytter EM Client.  Det er lidt tralds at email forsvinder af sig selv når man gerne ville gemme dem.


kaj-emil
Abonnent

    Hej tips2

    Jeg spekulerer på om du skulle have aktiveret Automatisk Arkivering, hvis du har det vil du kunne finde dine forsvundne mails i mappen Archive.

    Du finder Automatisk Arkivering ved at:

    • Venstreklik på Menu (øverst til venstre).
    • Vælg Indstillinger.
    • Vælg Meddelelser og Automatisk Arkivering.
    • Se her om der er sat “hak” ved Aktiver automatisk arkivering.

    Med venlig hilsen

    Kaj-Emil

    tips2
    tips2
    Registreret bruger

      Nej der er ikke sat flueben ved automatisk arkivering.


      kaj-emil
      Abonnent

        Hej tips2

        Der kan også ligge en begrænsning af “antal meddelelser” i din Mail-server.

        I Google gmail finder du den ved at:

        • Åben gmail og venstreklik på Tandhjulet (øverst til højre).
        • Vælg Se alle indstillinger og fanebladet Videresendelse og POP/IMAP.
        • Rul ned til Begrænsninger for mappestørrelse.

        Med venlig hilsen

        Kaj-Emil

        tips2
        tips2
        Registreret bruger

          Hej Kaj-Emil  Jeg har prøvet og logge på hos stofa på min webmail og kikket på alle indstildninger, og der er ingen steder med begrændsninger eller automatisk sletning.

          HenrikClausen
          HenrikClausen
          Komputer for alle

            Hej Tips

            Det lyder som et problem, Stofa skal se på:

            Hvis du bruger IMAP til at forbinde til deres server, afspejler postprogrammet blot hvad der ligger der. Som du oplever, forsvinder posten på uforklarlig vis direkte på serveren. Det må Stofa undersøge.


            kaj-emil
            Abonnent

              Hej tips2

              En god idé – og for en sikkerheds skyld – er at hente sine mails ned på egen computer.

              I eM Client er det meget let:

              • Venstreklik på Menu (øverst til venstre).
              • Vælg Filer og Eksporter.
              • Marker Eksporter til .eml filer og tryk Næste og besvar spørgsmålene.
              • Sådan ser det ud ved mig (en nøjagtig kopi af, hvad jeg har liggende på serveren).😉

              Med venlig hilsen

              Kaj-Emil

              tips2
              tips2
              Registreret bruger

                Jeg har ringet til stofa, for at spørge dem om hvorfor at email i indbakken i emclient sletter sig selv efter en måneds tid, men det har de ikke noget svar på, og de mener ikke at det er et problem hos stofa.  Jeg har også kikket på hjemmesiden hos emclient under support, og der er flerer steder hvor de skriver om at email forsvinder af sig selv, men ikke et klar svar på hvorfor, så løsningen hos mig bliver at når der kommer en email som skal gemmes, ja så skal den flyttes fra indbakken til en anden mappe feks. kladde og der bliver de ikke væk, det er kun i indbakken at de forsvinder af sig selv.  Jeg har jo også logget på min webmail hos stofa, men de mail som er blevet væk er heller ikke der……………..

                HenrikClausen
                HenrikClausen
                Komputer for alle

                  Der er lige en finte for at kunne tage spørgsmålet til Stofa: Du vil være nødt til at vise, at problemet ligger hos dem. Dvs. ved at bruge deres webmail i nogle dage, undlade at åbne emClient, og se at problemet stadig opstår.

                  Jeg tror så, at det ligger i emClient, men har lidt svært ved at grave ned i det. Mon der skulle være opsat en regel eller to, der flytter eller sletter e-post efter bestemte regler?

                  tips2
                  tips2
                  Registreret bruger

                    Jeg har prøvet at åbne for både konto og indstildninge i emclient og kikket det hele igennem for at se efter om der en eller anden sted står noget om automatisk sletning, men jeg kan stort set ikke rigtig finde noget omkring automatisk sletning fra indbakken. Men alle de muligheder der er i emclient omkring indstildninger, ja det er jo temmelig omfattende og noget kompliceret.


                    kaj-emil
                    Abonnent

                      Hej tips2

                      Prøv at gå ind i Menu > Regler, og se om der her er opsat utilsigtede filtre (betingelser).

                      Tænk også over, at hvis du har en Smartphone, Ipad, Tablet eller andet og de er tilsluttet din postkasse, har de – med andre programmer – samme rettigheder til at ændre i din IMAP som eM Client har, måske kan fejlen ligge her?

                      I eM Client viser jeg lige hvordan jeg har stillet Menu > Indstillinger > Generelt > Bekræftigelser,  jeg har simpelthen sat flueben ved det hele, og nederst Flyt til Uønsket handling er sat til Spørg altid (hvis der er noget, der irriterer mig, kan jeg jo altid ændre det her).

                      Med venlig hilsen

                      Kaj-Emil

                      tips2
                      tips2
                      Registreret bruger

                        Hej. ja jeg ejer ikke smarttelefoner eller tablet og andre apparater som kan komme på nettet eller er tilknyttet min email hos stofa, men jeg har 2 windows 10 computer begge som er installeret med emclient og i den ene computer er der også installeret outlook 2016 som er tilknyttet min email hos stofa, men jeg bruger kun outlook meget sjælden da jeg synes at emclient fungerer meget bedrer, både med at sende email og modtage email. Jeg har kikket meget i indstildninger i begge computer og det ligner typisk det du skriver om.

                        HenrikClausen
                        HenrikClausen
                        Komputer for alle

                          Hmm: Mon Outlook kunne have et filter / en regel, der flytter eller sletter noget af posten?

                          tips2
                          tips2
                          Registreret bruger

                            Jeg har åbnet for indstildninger i outlook 2016, og jeg kan ikke finde nogle steder som flytter eller sletter noget af min email, jeg har haft nogle email til og ligge i indbakken for og se hvad der skete med dem og der er igen en som er blevet slettet. i emclient.

                            Du skal være abonnent for at skrive et indlæg