Når jeg vil sende en mail fra Outlook, så får jeg denne meddelelse:
Opgaven ‘[email protected] – sender’ rapporterede en fejl (0x800CCC6F) : ‘Mailserveren til udgående post (SMTP) har rapporteret en intern fejl. Kontakt serveradministratoren eller internetudbyderen, hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse. Serveren svarede: xxx.x.x Service unavailable. Client host xx.xxx.xx.xxx rejected for spamming issues. Client Address xx.xxx.xx.xxx block for spam incident; http://www.spamhaus.org/query/bl?ip= xx.xxx.xx.xxx ‘
Jeg har kontaktet YouSee hvor jeg har min mailkonto, og de siger at de ikke har registret nogen fejl. Jeg har også prøvet at sende oplysninger til det nævnte “spamhaus” Jeg har opdateret min kode hos Microsoft, men der sker stadig ikke noget, jeg får fejl meddelelsen hver gang jeg vil sende mails fra Outlook.
Har du sikret, at dine indstillinger for at sende post svarer til det, YouSee anbefaler?
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/serveroplysninger
SpamHaus er en anerkendt organisation til at bekæmpe piratpost. De har nogle ret gode systemer til at gennemskue det. Når din post bliver afvist af den årsag, giver det stof til eftertanke. Bruger du VPN? Det kunne skabe problemer med at sikre, at du faktisk sender fra din YouSee-adressse.
Og du gav vel YouSee alle detaljer om problemet, ikke?