Gemme E-mail

Ikke løst
Dette emne indeholder 7 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Tao Tao 8 år, 6 måneder siden.
Oprettet af
knud-erik aaen
Abonnent

Når jeg vil gemme en mail som fil i dokumenter (windows 8.1), oprettes den som EML-fil.

Når denne fil så åbnes er det ulæseligt og kan ikke arbejdes videre på.

På gl. PC med Windows7 blev den gemt som nøjagtig kopi af mail, og her står under type: Windows live mail.

Hvad gør jeg for at mail som gemmes er en tro kopi af modtagne mail???

Tao
Tao
Supporter

    Hej Knud-Erik Aaen, 

    Fra hvilket mailprogram forsøger du at gemme e-mails og hvad er din fremgangsmåde? 


    knud-erik aaen
    Abonnent

      Gemmer fra gmail og hotmail.

      Går op i Fil og Gem som fil

      Tao
      Tao
      Supporter

        Hej igen,

        Når du har åbnet outlook.com i din browser skal du blot åbne en e-mail, trykke på de tre prikker i det blå bånd og vælge Udskriv. Dette fremkalder en menu, der lader dig vælge at udskrive e-mailen som en PDF-fil. Vælg et vilkårligt sted på din computer at gemme filen.

        Når ud åbner gmail.com skal du også blot åbne den e-mail, du ønsker at udskrive, trykker på den lille nedadgående pil (Mere) til højre for datoen for modtagelsestidspunktet. Her vælger du Udskriv og følger samme udskrivningsprocedure som beskrevet ovenfor.


        knud-erik aaen
        Abonnent

          Det kan jeg ikke få til at lykkes, men det har nok været mangelfuld oplysninger jeg har givet.

          Hotmail og gmail åbnes i windows live mail og derfra vil jeg så gemme som fil. Og det bliver så EML-fil.

          Ændrer det i proceduren?


          knud-erik aaen
          Abonnent

            Konstantere nu at det er muligt at gemme som HTM fil og den kan læses, men er det ikke muligt at få systemet tilat gemme i pdf- fil. I givet fald hvordan gøres?

            Tao
            Tao
            Supporter

              Hej Knud-Erik,

              Nu er jeg med. Det er heldigvis ikke særligt problematisk. 

              Du skal blot åbne den mail, du ønsker at udskrive og dernæst trykker på Fil og sidst Udskriv. I dialogboksen Udskriv vælger du blot funktionaliteten, der lader dig udskrive som PDF. Når du trykke OK kan du vælge en destinationsmappe på din PC.

              Held og lykke med det!


              knud-erik aaen
              Abonnent

                Hej igen

                Det kan jeg ikke få til at fungere. Kan ikke finde nogen funktionalitet der lader mig udskrive/ gemme som pdf. fil. Ingen af dine muligheder kan jeg finde og dermed prøve.

                Jeg er egentlig ligeglad med hvilken filtype der gemmes som, bare den kan læses/gemmes/udskrives og bruges læsbart i evt. anden sammenhæng.

                Alle mine gamle gemte mail er også ændret til eml fil, nu hvor jeg er opgraderet til windows 10.

                Tdligere kunne åbne mail og gemme som fil uden at tænke på fil type. Mail gemt og kunne læses.

                Når jeg nu vil gemme som fil bliver det som eml fil. Kan yderligere vælge mellem txt, btx, html, men til hvilken nytte!!!!!!!!!!!!!!!!!

                Havde jeg ikke tidligere grå hår i hovedet, er de kommet nu.

                Forstår snart ingenting.

                ER der ikke nogen som kan hjælpe med problemet, for det er megt generende????????????????????????

                Forummet 'E-MAIL' er lukket for nye emner og svar.