import af mailadr outlook 2003

Løst
Dette emne indeholder 7 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Tao Tao 13 år, 3 måneder siden.
Oprettet af
jens
Medlem

Jeg har en acerpc med XP og Outlook Express 6.

Jeg har også en Toshiba pc med Windows 7 og Outlook 2003.

Jeg har prøvet at overføre alle gamle mailadresser via usbstik, men Outlook 2003 vil ikke tage dem. Hvad gør jeg, hvis jeg ikke vil skrive alle adresserne ind i Outlook 2003 hver for sig?

 

mvh jens  Det ser jo rigtig flot ud

Tao
Tao
Supporter

    Tak skal du have!

    Når Outlook Express og Office Outlook 2003 ligger på hver deres maskine, er problemet en smule besværligt, da en konvertering må finde sted.

    1.       Åbn Outlook Express.

    2.       Tryk på Funktion, Indstillinger og vælg fanen Vedligeholdelse og vælg Lagringsmappe.

    3.       Kopier stien i dialogboksen (marker teksten med musen og tryk på CTRL + C samtidigt).

    4.       Åbn Windows Stifinder og indsæt stien i adressebaren i toppen (CTRL + V samtidigt).

    5.       Tryk på Enter for at åbne mappen.

    6.       Vælg alle filerne og mapperne fra placeringen og kopier dem til en backup-placering – fx din usb-nøgle eller en ekstern harddisk.

    Du skal have Windows Live Mail installeret på den nye pc. Det kan hentes her.

    http://explore.live.com/windows-live-essentials?os=other

    7.       Kopier filerne til Skrivebordet på din nye pc. Filerne kan slettes igen, så snart de er importeret til Office Outlook.

    8.       Højreklik på mappen dine filer ligger i, og vælg Egenskaber. Sikr dig at attributten Skjult ikke er valgt.

    9.       Åbn Windows Live Mail på den nye maskine.

    10.   Annuller alle forsøg på at oprette en ny konto – du bliver nu taget til Indbakken.

    11.   Vælg Filer (det blå ikon i øverste venstre hjørne), Importer meddelelser.

    12.   Marker Outlook Express.

    13.   Klik på Næste.

    14.   Når du bliver bedt om det, skal du vælge filerne vi lavede en backup af før.

    15.   Vælg hvilke mapper du vil importere eller vælg Alle mapper og tryk på Næste.

    16.   Tryk på Afslut.

     

    17.   Åbn Office Outlook.

    18.   Tryk på Filer og vælg Importer.

    19.   Vælg Importer fra et andet program eller en anden fil.

    20.   Vælg Outlook Express, Windows Mail og Windows Live Mail.

    21.   Følg guiden.

    Nu er dine kontakter overført til den nye computer og Office Outlook.

    Glædelig jul og godt nytår!


    jens
    Medlem

       

      Har prøvet jeres opskrift flere gange. Det ser flot ud men….

      Jeg regner med at jeg har gjort det rigtige til og med pkt. 7

      Pkt. 8. Hak v skrivebeskyttet fjernes – OK – anvend ændring på denne mappe, undermapper og filer – OK.

      Pkt. 9. Åbner Windows Mail på den nye maskine.

      Pkt. 11. Vælger filer øverst tv. og Importer meddelelser.

      Pkt. 12. Markerer outlook express.

      Pkt.13. Næste.

      Pkt 14.

      Jeg vælger den mappe jeg har på skrivebordet, klikker OK, og adressen kommer i ruden: C: skråstreg Users Skråstreg Desktop skråstreg og mappens navn.

      (NB! Der ER noget i denne mappe, men det ligner vist mest mails der er sendt eller modtaget.)

      Næste.

      Pkt. 15.

      Vælger Alle mapper.

      Næste.

      Og så ser det ud til at der overføres en masse data.

      Så står der: Det var ikke muligt at importere alle meddelelser i mappen ”Sendt på forespørgsel om at udstille”. Der opstod et problem. Prøv igen senere.

      Klikker OK og importen synes at gå videre.

      Der kommer: Dine meddelelser blev importeret i Microsoft Outlook Express 6 format.

      Pkt. 16.

      Klikker på udfør. (Der står ikke Afslut).

       

      Pkt.17. Åbner outlook 2003

      Pkt.18. Trykker på filer og vælger Importer og Eksporter

      Pkt.19. Vælger importer fra et andet program eller en anden fil. Næste.

      Pkt.20. Vælger outlook express 4.x,5.x,6.x Det er det eneste jeg kan se der kan vælges som ”ligner noget”. Der står ikke noget om Windows Mail og Windows Live Mail

      Næste.

      Der kommer: Der er ikke fundet nogen internetkonti at importere.

      Klikke OK.

      Der kommer: Vil du importere e-mails og adresser fra Microsoft Outlook Express?

      Klikker: Ja

      Der kommer: Vælg en postmappe til Outlook Express   4.x,5.x,6.x

      Vælger min i forvejen oprettede mappe i D-drev.

      Klikke OK, og der sket intet.

       

      På et tidspunkt under guiden skal man altså vælge en mappe til outlook express.

      Jeg har prøvet at oprette en mappe på Ddrevet, og prøvet en mappe under dokumenter på C drevet, men der komme intet i dem. Skulle jeg have brugt en anden eksisterende mappe?

       

      Men som sagt, jeg kan ikke finde nogen adresser.

      Når jeg prøver at sende en mail fra outlook 2003 og klikker på ”til” findes der ingen adresser i Vis navne fra……….

      I Windows live mail under Lagermapper fremkommer nogen ”Importerede mapper”, men der er intet i dem.

      Kan man dog ikke bare installere outlook express 6 i windows 7?

      Har et hæfte: Outlook for alle. Her har jeg ikke fundet noget om at importere mange adresser ad gangen.

       

      Tak for forsøget. Hvad har jeg gjort forkert? Jens


      jens
      Medlem

         Dette var en gentagelse jeg ikke ved hvordan kom i stand. Hvordan mon man slette noget man fortryder?

         

        Tao
        Tao
        Supporter

          Har fundet årsagen til problemet og vi prøver påny. Fejlen er, at Windows Mail og Windows Live Mail er udviklet efter Outlook 2003, og da jeg benyttede importer/eksporter-funktionen i Outlook 2010 (som på alle andre punkter er identisk med Outlook 2003) er fejlen sket her.

          Men for at få dine e-mails importeret i Outlook 2003 skal du gøre følgende:

          PÅ DEN GAMLE COMPUTER:
          Vi skal eksportere beskederne fra Outlook Express til Outlook 2003:

          1. Her skal du installere Outlook 2003. Du skal ikke indtaste produktnøglen, da du så bruger en licens – bare lad være at indtaste noget og Outlook 2003 vil blive installeret som en prøveudgave.
          2. Indsæt installationscd’en og følg vejledningen på skærmen.
          3. Åbn Outllok 2003.
          4. Åbn Outlook Express og tryk på Filer, Eksporter og Beskeder… for at eksportere beskederne til Outlook Express.
          5. Bekræft og vælg hvilke(n) mapper du vil eksportere til Outlook.

          Vi skal eksportere beskederne fra Outlook 2003 til en .pst-fil:

          6. Find frem til denne mappe vha. Windows Stifinder (User = dit eget brugernavn):
          C:Documents and SettingsUserLocal SettingsApplication DataMicrosoftOutlook
          7. Luk Outlook 2003 og kopier .pst-filen fra mappen over på din eksterne harddisk eller usb-nøgle.

          PÅ DEN NYE COMPUTER:
          Vi skal nu importere .pst-filen til Outlook 2003:

          8. Kopier filerne fra den eksterne harddisk eller usb-nøgle til:
          C:DokumenterOutlook-filerTemp
          9. Tryk på Filer og derefter Importer og eksporter.
          10. Vælg Importer fra et andet program eller en anden fil.
          11. Vælg Outlook-datafil (.pst).
          12. Naviger til: C:DokumenterOutlook-filerTemp og vælg filen.
          13. Tryk på Udført for at færdiggøre importen.

          Håber det virker denne gang 🙂


          jens
          Medlem

            JEG GIVER OP. Jeg kunne ikke indstallere uden at skrive produktnøglen, så det gjorde jeg, men efterfølgende var det  ikKe muligt at følge jeres vejledning. Der var ingen knapper at trykke på, og det er ret kompliceret at beskrive hvor og hvorfor.

            MEN SÅ KUNNE i MÅSKE NÆVNE MIG ET ANDET MAILPROGRAM, HVOR MAN KAN IMPORTERE MANGE ADRESSER PÅ EN GANG, OG HVOR MAN KAN SENDE MANGE AD GANGEN I NAVNGIVNE GRUPPER. HVIS MAN ALTSÅ IKKE KAN INSTALLERE OUTLOOK EXPRESS I WINDOWS 7.

            MÅSKE I SKULLE SLETTE ALLE DISSE SPØRGSMÅL OG SVAR FRA JERES SIDE?

            MED VENLIG HILSEN OG TAK FOR FORSØGET

            JENS C

            Tao
            Tao
            Supporter

              Hej Jens,

              Ærgerligt det ikke løste dit problem.

              Windows Live Mails importeringsfunktion er forbedret i forhold til tidligere, men jeg kan ikke garantere, at du ikke vil løbe ind i nogle af de samme problemer. Men lad os prøve at få dem løst.


              jens
              Medlem

                Tak for indsatsen.

                Jeg forstår, at det ikke er muligt at installere outlook express på en windows 7???

                En har foreslået følgende adresse: http//support.microsoft.com/kb/291602/da. Her skulle man måske kunne finde ud af det, hvis der er på samme maskine. Så det vil jeg måske forsøge.

                mvh jens

                Forummet 'E-MAIL' er lukket for nye emner og svar.