Inficerede email lagermapper

Løst
Dette emne indeholder 7 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 10 år, 5 måneder siden.
Oprettet af
pgknudsen
Registreret bruger

Jeg har nyligt oplevet 2 problemer med hvad jeg oplever som ‘inficerede email lagermapper’ vedr. Windows 7, Windows Live Mail.

1. Mailtitlerne er (fortsat) synlige i mappen. Men indholdet er pludselig ‘væk’ (meddelsen kan ikke findes)

2. Mailtitlerne er (fortsat) synlige i mappen, men der byttet om på indholdet herunder, således f.eks at personlige mails nu ligger under arbejdstitler for forretningsmails. Intet passer med overskrifterne mere…

Der (indtil nu) blot tale om 2 mapper, men hver især med 500-1000 mails. Opretter jeg nye mapper i stedet for de pågældende, er der ikke problemer med at lagre og genfinde det korrekte dér.

Kan jeg genoprette ‘ordnede forhold’? Venligst kom tilbage.

Umiddelbart lyder det mere som et internt problem i WLM end skadelig software. Det er ikke helt nemt at reparere, men dette skulle klare sagen:

Start med at sikre, at Windows Live Mail er lukket, eventuelt ved at genstarte computeren, før du tager fat.

Tag så en sikkerhedskopi af al posten. Den ligger normalt i denne mappe:

C:Users[Brugernavn]AppDataLocalMicrosoftWindows Mail

Bemærk at [Brugernavn] skal udskiftes med dit eget brugernavn.

Kopiér hele indholdet et andet sted hen, fx til en USB-nøgle.

Find og slet denne fil:

WindowsMail.MSMessageStore

Gå videre ned i mappen Backup/New og slet alle filer der.

Start så Windows Live Mail. Du skulle få en besked om at databasen genopbygges.


pgknudsen
Registreret bruger

    Beklager, men det har ikke løst problemet med de ‘inficerede’ mapper. Jeg HAR fulgt vejledningen med at save alle emails, samt slette den anførte fil, men… Der er ingen backup ‘new’ at slette, blot ‘old’, som jeg så har slettet, hvilket…ikke ændrer noget.

    Any other ideas?

    Mvh

    Peter


    pgknudsen
    Registreret bruger

      Beklager, men det har ikke løst problemet med de ‘inficerede’ mapper. Jeg HAR fulgt vejledningen med at save alle emails, samt slette den anførte fil, men… Der er ingen backup ‘new’ at slette, blot ‘old’, som jeg så har slettet, hvilket…ikke ændrer noget.

      Any other ideas?

      Mvh

      Peter

      Problemet kan også ligge i Internet Explorer, der har en tendens til at udvikle obskure fejl. Prøv at nulstille dens indstillinger, jeg vedlægger et skærmskud der viser, hvordan du finder det under Windows’ generelle internetindstillinger.


      pgknudsen
      Registreret bruger

        MANGE TAK for gentagen opfølgning. Har fulgt rådet og nulstillet Internet Explorer, hvilket dog ikke har ført til at ‘orden’ er blevet genoprettet i de 2 ‘inficerede’ mapper, men forhåbentligt kan afværge yderligere tilsvarende uorden i andre mapper. Jeg har så småt indstillet mig på realiteterne.

        Kunne det være en ide at slette de 2 pågældende mapper og herefter importere de to samme, som er stadig er OK fra tidligere regelmæssig back-up til en extern HD?

        mvh

        Ja, slet dem og hent dem ind fra sikkerhedskopien.

        Du har en tekst om at Internet Explorer bliver tåget – sker det stadig?

        Og en tilføjelse: Hvis du er nervøs for at det skulle være virus – jeg tror det ikke umiddelbart – kan du give din computer en grundig scanning med Kaspersky Rescue Disk:

        http://support.kaspersky.com/viruses/rescuedisk

        Den skal brændes til en CD, som computeren derefter startes fra. 

        Forummet 'E-MAIL' er lukket for nye emner og svar.