KFA 8-2010 Importer mails

Løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af jan larsen jan larsen 13 år, 2 måneder siden.
Oprettet af
sessan2
Abonnent

JEG HADER COMPUTERE (når de ikke vil, som jeg vil, eller tror, jeg vil = kan læse mine tanker)
Fra KFA blad nr. 8-2010 på side 73: “Importer mails fra Outlook Express” har jeg forsøgt at følge vejledningen. Jeg har i.v. brugt 5 hele arbejdsdage på at få min nye PC til at køre optimalt. Det er med Windows 7 (før W XP (hvor var det nemt!)).
Jeg kan ikke finde: Menulinje, Vis Menulinje, Filer, Rediger, Vis, Gå, Funktioner, Handlinger, Hjælp. Har forsøgt mange gange, ved at gennemgå alle ikonerne øverst i W Live Mail.
Hvordan får jeg dem frem, så jeg kan importere mails fra Outlook i den gamle XP’er?

jan larsen
jan larsen
Supporter

    I windows Live Mail fungerer det jo lidt anderledes end vi er vant til fra de gode gamle outlookdage – du skal trykke på den blå fane i øverste venstre hjørne – så kommer der en dropdown menu som indeholder de menuer du skal bruge.

     


    sessan2
    Abonnent

      Hej Jan Larsen.
      Tak for svar. Det var lidt frustrerende, at jeg ikke kunne finde Filer, Rediger m.v.. Jeg havde flere gange åbnet den blå dropdown, som du omtaler, og kunne stadig ikke finde de menuer, I bruger som vejledning i bladet. Men jeg kan godt se nu, at der skal springes flere led over i bladet, men jeg var for usikker til at foretage mig noget, da I altid giver nogle fyldestgørende og brugbare vejledninger.
      Faktisk troede jeg, at det var fra den gamle PC, man kunne overføre sine Outlook-mails, men det er det åbenbart ikke – eller hvad??? Hvordan gør jeg så det?

      jan larsen
      jan larsen
      Supporter

        Jeg kan godt forstå at du er blevet noget forvirret hvis du vil følge vejledningen i bladet, som i øvrigt er både fyldestgørende og brugbar…

        Problemet er bare at den Windows live mail version der omtales i bladet er den ‘gamle’ version – 2010 – men den version man downloader i dag er 2011 versionen der er lavet om på flere punkter – specielt designet.

        Som du nok forstår er det svært at lave et fuldstændigt up-to-date blad når udviklingen går så hurtigt. Funktionerne i WLM 2010/2011 er de samme, men de tilgås på forskellige måder – det er da ikke nemt….

        For at komme tilbage til det sidste – importer fra den gamle outlook express – så går jeg ud fra at win7 er på en anden maskine end win xp, fordi hvis det er på samme maskine vil WLM selv finde og importere dine mails fra outlook express.

        Du skal åbne OE på din gamle pc og så vælge ‘eksporter’ i ‘filer’ menuen. Vælg derefter at eksportere meddelser til fil (du kan bagefter eksportere kontakter) som du så selv vælger destinationen på – f.eks. en usb-nøgle.

        På den nye pc vælger du så ‘importer’ i følge den vejledning jeg gav sidst og vælger så at der skal importeres fra din usb-nøgle. Så burde det køre…

        Forummet 'E-MAIL' er lukket for nye emner og svar.