Live mail – kan sende men ikke modtage mails

Løst
Dette emne indeholder 18 svar, har 4 stemmer og blev senest opdateret af  fedt¿re 11 år, 2 måneder siden.
Oprettet af
fedt¿re
Abonnent

På den “bærbare” kører jeg mobil bredbånd fra http://www.3.dk; det virker fint og gmail kører uden påroblemer, MEN Live Mail driller.

Jeg kan sende mails fra den “bærbare”, men ikke modtage mails.

Jeg har højst sandsynligt lavet en fejl i opsætningen, ,men hvilken?

Se vedhæftede fil/skærmprint

 


fedt¿re
Abonnent

    Yderligere oplysninger til mit spørgsmål:(citat fra “uanbringelses-mail”)

    Dette indlæg blev oprettet automatisk via mail levering software (Exim).

    En besked, du har sendt ikke kunne leveres til alle sine modtagere.

    Følgende adresse (r) mislykkedes: 

      [email protected] 

     SMTP fejl fra eksterne mailserver efter RCPT TO: < [email protected] >:

    Vært mx4.hotmail.com [65.55.37.120]: 550 Anmodet handling ikke taget:

    postkasse utilgængelige

     


    klaushp42
    Registreret bruger

      Hej

      Min mail er opsat sådan: indgående post POP3.mail.dk udgående post asmtp3.mail.dk


      fedt¿re
      Abonnent

        Hej Klaus!

        Tak for dit svar; imidlertid virker din opsætning kun, såfremt du er kunde ved TDC.

        Min opsætning af udgående post må være korrekt siden jeg kan sende mails.

        Problemet må således ligge i opsætningen af indgående post.

        MVH,

        fedtøre

         

        jan larsen
        jan larsen
        Supporter

          Hør efter hvad Klaus siger – den er gal med opsætningen af indgående post – indgående post kan aldrig hedde noget med smtp – smtp er KUN for udgående post, så hvis du retter din indgående server til: pop.3.dk vil det sikkert spille for dig…


          fedt¿re
          Abonnent

            Hej Jan!

            Jeg fulgte dit råd om at rette indgåednde server til: pop.3.dk, men det virkede ej heller.

            Mailen kunne ikke modtages. således som det fremgår af nedenstående:

             The e-mail addresses fejlede (Følgende adresse (r) mislykkedes):

            [email protected]

            SMTP fejl fra eksterne mailserver efter RCPT TO: < [email protected] >: vært mx1.hotmail.com [65.55.92.184]: 550 Anmodet handling ikke taget: postkasse utilgængelige
             ------ DK: This is a Kopi of beskeden, inkl. Alle overskrifter. ------ UK: Dette er en kopi af meddelelsen, herunder alle de overskrifter.
            
             Return-path: < [email protected] > Modtaget: fra web-aarh-4 ([172.20.11.119] helo = webmail.stofa.dk) ved mx04.stofanet.dk (konvolut-fra < [email protected] >) med esmtpa id 1U7OVR-0001eG-1H for [email protected] , Mon, 18 Feb 2013 12:03:33 0100 MIME-Version: 1,0 Content-Type: multipart / alternative;
            -----------------


            Udgående post er anført(SMTP): 25 - Udgående post virker


            Indgående post er anført (POP3): 110 - Indgående post virker ikke, selvom jeg har fulgt dit råd og ændret indstillingen til pop.3.dk


            Har du yderligere et råd til mig?
            jan larsen
            jan larsen
            Supporter

              Hmm… har du lige skiftet til 3 og hvis du har, hvordan var det så opsat med tidligere udbyder – umiddelbart er en @live.dk en webmail adresse som kan køres i en browser og som sådan normalt oprettet som MAPI-konto og så er problemstillingen anderledes end med en POP3-konto – bruger du Outlook 2007 eller 2010 som mailprogram?

              Og når du skriver ‘på den bærbare’ betyder det så at du også har en stationær og at det virker fint der – i så fald kunne jeg tænke mig at vide hvordan kontoindstillingerne er dér…

              Så vidt jeg kan læse mig til på 3’s hjemmeside er det kun den udgående server der skal sættes op til 3’s server.


              fedt¿re
              Abonnent

                Hej Jan!

                Tak for din interesse for mit problem.

                Min stationære har intet med min bærbare at gøre.

                På den bærbare – som er til forenings- & undervisningsbrug – er er ingen relationer til mit e-mailprogram på den stationære.

                Der er således oprettet 2 helt nye e-mail-adresser på den bærbare;

                i GMAIL: [email protected]. Her kan jeg både sende og modtage mails.

                i Live Mail: [email protected]. Her kan jeg kun sende mails, men ikke modtage mails.

                Sender jeg en mail fra min stationære ([email protected]) til GMAIL på den bærbare, kommer den fint frem.

                Sender jeg fra min stationære til LIVE MAIL  på den bærbare, kommer den ikke frem.

                På min stationære har jeg 2 e-mailprogrammer, nemlig STOFANETs simple program og så THUNDERBIRD.

                Når en mail sendes fra min stationære til LIVE MAIL på den bærbare kommer mailen ikke frem, men der kommer følgende fejlmelding:

                Følgende adresse (r) mislykkedes: 

                  [email protected] 

                 SMTP fejl fra eksterne mailserver efter RCPT TO: <[email protected] >:

                Vært mx4.hotmail.com [65.55.37.120]: 550 Anmodet handling ikke taget:

                postkasse utilgængelige

                Denne besked kan jeg ikke tyde; der står at der er en SMPT fejl, og i Udgående post (SMTP), og her er jeg “På Herrens mark“.

                Jeg har endvidere modtaget følgende besked: Windows LIVE MAIL Error ID: 0x800CCC0F.

                Jeg har “googlet” denne fejl, men ikke blevet meget klogere.

                Sender fra den bærbares GMAIL til den bærbares LIVE MAIL, kommer mailen ikke frem.

                Sender fra den bærbares LIVE MAIL til den bærbares GMAIL, kommer mailen frem.

                Indgående post er under avancerede instillinger på den bærbare anført (POP3): 110.

                Kan det tænkes, at der skal stå noget andet end 110 ? 

                 

                jan larsen
                jan larsen
                Supporter

                  Det er da noget værre rod det her…. jeg kan ikke rigtigt finde ud af om du bruger stofanet som udbyder på begge pc’er – selv om du benytter 3’s netværk kan du sagtens have en anden udbyder hvor du eksembelvis har din mailadresse og det må være muligt at finde ud af hvilken indgående server der skal bruges via din  udbyder.

                  Indgående port er næsten altid 110 – det er serveren der en knasten i det her problem.

                  Da det er en @live.dk konto kunne det være fristende at skrive ‘pop3.live.dk’ eller ‘pop.live.dk’ i indgående server, men der kan være andre muligheder…


                  fedt¿re
                  Abonnent

                    Hej Jan!

                    Betragt mit problem som jeg ikke har nogen stationær PC, men udelukkende en bærbar.

                    Der er ingen realationer til STOFA´s server.

                    Jeg har købt mobil bredbånd hos 3.dk, da STOFA ikke forhandler mobil bredbånd.

                    Der er således ingen relationer mellem min stationære og min bærbare.

                    På den bærbare, har jeg opsat indgående server således: pop3.live.dk (og også forsøgt med pop.3.dk) og port 110 – desværre uden resultat.

                    Hvad angår Udgående server, oplyste 3.dk mig om, at indstille således: smtp.3.dk – port 25. Det virker fint, da jeg kan sende mail.

                    Kundeservice hos 3.dk siger,at hvad angår indgående server: (citat) du skal henvende dig til din mobil bredbånd-udbyder (citat slut), og hvem er i grundet det, når det ikke er 3.dk?

                    Windows.microsoft.com/da-DK skriver om “Fejlfinding i forbindelse med problemer med windos Mail” (citat) kontroller at serveroplysninger og servere til indgående post, svarer til kontooplysninger ne fra din e-mail udbyder(citat slut), MEN hvem er min e-mail udbyder?

                    Windows LIVE MAIL var præinstalleret på min bærbare, og jeg har valgt den tilbudte mail-adresse, som jeg selv kunne ændre. Det blev til [email protected].

                    Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.   


                    jan larsen
                    jan larsen
                    Supporter

                      Der er noget her der ikke er som det skal være (surprise!) og når jeg tænker det hele nærmere igennem er jeg ret sikker på at du bruger en forkert mailkontotype – en @live.dk er næppe en POP3 konto – en POP3 konto er tilknyttet en udbyder og sådan én har du jo ikke i forhold til din bærbare og derfor tror jeg du skal anføre kontotypen som IMAP (og ikke som jeg skrev tidligere MAPI!!).

                      Altså: i din opsætning (se vedlagte skærmskud – udsnit af dit eget tidligere skærmskud) ændrer du ‘POP3’ til ‘IMAP’ og ser hvad der sker…

                       


                      fedt¿re
                      Abonnent

                        Hej Jan!

                        Tak for din ide´; desværre virker den ikke, eftersom feltet POP3 ikke kan ændres.

                        Er der “flere skud i bøssen”?

                        Jeg er blevet bedt om at se på sagen, har sendt en testmail og fået den tilbage igen med denne melding:

                        Delivery to the following recipient failed permanently:

                        [email protected]

                        Technical details of permanent failure:
                        Google tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain live.dk by mx4.hotmail.com. [65.55.37.104].

                        The error that the other server returned was:
                        550 Requested action not taken: mailbox unavailable

                        Det er klar tale – der er problemer med selve postkontoen, ikke blot med opstillingen på din bærbare computer. Kan du logge ind på Live.dk og læse din post online?

                        En anden ting er, at du skal hente din post direkte fra live.dk, ikke fra 3-serveren. Live.dk har disse opsætninger til posten:

                        Postkasse-type: POP3
                        Brugernavn: [email protected]
                        Adgangskode: Koden til email kontoen

                        Indgående mailserver: pop3.live.com
                        Sikkerhedstype: SSL
                        Serverport: 995


                        fedt¿re
                        Abonnent

                          Hej Henrik!

                          Tak for svaret; det hjalp mig desværre ikke.

                          Jeg kan sende, men ikke modtage mails.

                          Jeg vedhæfter som fil mine indstiller, måske kan det hjælpe dig videre.

                          Tak for de mange skærmskud, nu ser POP3-indstillingerne ud til at være i orden. Det er en fornøjelse at få det gjort klart på den måde.

                          Til det andet problem. Har du prøvet dette:

                          Det er klar tale – der er problemer med selve postkontoen, ikke blot med opstillingen på din bærbare computer. Kan du logge ind på Live.dk og læse din post online?

                          Da jeg sendte en e-mail til din adresse, fik jeg den lige tilbage igen. Derfor er problemet ikke kun computerens indstillinger, også selve postkontoen.


                          fedt¿re
                          Abonnent

                            Hej Henrik!

                            Du stillede spørgsmålet: Kan du logge ind på Live.dk og læse din post online?

                            Det kan jeg ikke: logger jeg ind på live.dk, bliver jeg opfordret til at etablere en Microsoft konto ( se vedhæftede skærmprint).

                            ET forsøg på, at logge på med live mail-adressen og det valgte kodeord, afvises.

                            I følge Microsofts hjemmside, er det ikke nødvendigt med en  Microsoft konto, for at køre Windows Live Mail.

                            For øvrigt så kører Live Mail jo hvad angår det at sende mail (men ikke at modtage mails)

                             

                             

                            Forummet 'E-MAIL' er lukket for nye emner og svar.