Live mail – kan sende men ikke modtage mails

Løst
Dette emne indeholder 18 svar, har 4 stemmer og blev senest opdateret af  fedt¿re 11 år, 2 måneder siden.
Oprettet af
fedt¿re
Abonnent

På den “bærbare” kører jeg mobil bredbånd fra http://www.3.dk; det virker fint og gmail kører uden påroblemer, MEN Live Mail driller.

Jeg kan sende mails fra den “bærbare”, men ikke modtage mails.

Jeg har højst sandsynligt lavet en fejl i opsætningen, ,men hvilken?

Se vedhæftede fil/skærmprint

 

Ja, selve programmet Windows Live Mail kan godt køre med andre konti end Microsoft (Hotmail, Live, Outlook etc.), problemet er et andet:

Det ser ud til at adressen  [email protected] slet ikke eksisterer eller er suspenderet – der var derfor jeg bad dig logge ind på den online. At du ikke kan det, bekræfter at kontoen er væk. 

Det er ikke et problem i opsætning af email programmet, derimod hos Live.dk (altså Microsoft), hvor email kontoen hører hjemme. Du bør kontakte dem for at høre, hvad der er sket med din konto.


fedt¿re
Abonnent

    Hej  Henrik! 

    Tak for dit svar; jeg fulgte dit råd og henvendte mig til Microsoft Support, og det var sandeligen en besynderlig oplevelse.

    Jeg blev af Microsoft Support henvist til et link, hvor jeg  skulle indtaste den omhandlende e-mail adresse, der dog gav det resultat, jeg kendte i forvejen:

    Den Microsoft konto, du angiver, findes ikke.

    En fornyet henvendelse til Microsoft Support, gav flere ubrugelige links, og også et, som viste sig at være en brevkasse/forum, hvor jeg kunne lede efter problemer, lignende mit, og se hvilket svar der var givet, eller selv stille et nyt spørgsmål.

    I nævnte forum var intet jeg kunne bruge, så jeg skrev igen til Microsoft Support og klagede min nød over, at jeg bliver kostet rundt af forskellige personer fra Windows support, uden at nogen kunne give mig et brugbart svar på mine – efter egen mening – simple spørgsmål:

    Eksisterer min konto 2003sonnesgå[email protected] stadig?

    – såfremt den gør, hvorledes skal jeg så få den aktiveret igen

    – såfremt den ikke gør, hvordan skal jeg så forholde mig

    Der kom så et nyt svar, hvor man skrev, at min mail-adresse ikke eksisterede, men at adressen kunne retableres ved at følge et nyt link,  der heller ikke virkede, og da jeg henvendte mig igen til Microsoft support, blev jeg henvist (endnu en gang) til et link, der heller ikke gav noget resultat.

    Jeg har nu taget konsekvensen, og skrottet Windows Live Mail og Internet Explorer; fremover bruger jeg GMAIL og Google Chrome.

    Afslutnings skal du have en stor tak for hjælpen, og selvom problemet ikke blev løst, så har sagen dog været ganske morsom! 🙂

     

    Ubehageligt ringe support fra Microsoft. Jeg er vant til at det kan være vanskeligt at få dem i tale, men så simpelt et spørgsmål burde de kunne klare uden større problemer.

    Velkommen til Gmail. Jeg skiftede selv til det så snart jeg fik chancen, og det har jeg aldrig fortrudt.

    Forummet 'E-MAIL' er lukket for nye emner og svar.