mailprogrammer og SPAM

Løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 12 år, 9 måneder siden.
Oprettet af
klitquizz
Medlem

Jeg benytter 2 mailadresser: en gmail (google) og en live-mail via min udbyder. (Jeg oprettede også en hotmail-adresse i forbindelse med min Live-konto men bruger ikke denne mailadresse). Mit spørgsmål er følgende: I live-mail er det muligt at markere bestemte mails som uønskede, så man ikke fremover ser disse spam-mails som ryger ind i bakken “uønsket e-mail”. Nu har jeg heldigvis aldrig modtaget spam i min live-mail, men desværre sker det jævnligt i min g-mail. Og det er tit fra samme afsender. De fanges ganske vist i spam-mappen, og jeg sletter dem naturligvis straks uden at åbne dem. Men er det ikke muligt at markere disse spam-mails som uønskede også i G-mail??? Jeg kan ikke finde en sådan funktion, og den er der måske ikke? Hvis jeg har ret synes jeg det er underligt at Google ikke giver denne mulighed.

venlig hilsen

jammerbugten

Når de lander i Spam-mappen hos GMail er de allerede markeret som spam. I den mappe gør de ingen skade, og de slettes automatisk efter 30 dage. Jeg vil foreslå at lade det ganske udmærkede filter passe sig selv.

Det kan dog ske, at en mail lander forkert. En spam-mail, der lander i Indbakken, kan markeres som spam med et klik på knappen “Spam”, og tilsvarende kan en ærlig mail, der er landet i spam-mappen, hentes tilbage med et klik på “Ikke spam”.


klitquizz
Medlem

    Til HRC

    Tak for dit svar. OK jeg har forstået GMails system korrekt og sådan må det vel være. Men det ville alligevel være en fordel, at man ikke fremover blev bombarderet med spam fra DEN SAMME som man én gang har markeret som spam… Med hensyn til den automatiske sletning efter 30 dage, så står det samme markeret ved “Papirkurv” funktionen. Men for mig sker det ikke. Mine slettede mails bliver alligevel liggende i pairkurven i månedsvis (hvis jeg da ikke selv tømmer papirkurven). Er min Gmail konto opsat forkert?

    vh jammerbugten

    [quote=jammerbugten]Men det ville alligevel være en fordel, at man ikke fremover blev bombarderet med spam fra DEN SAMME som man én gang har markeret som spam… [/quote]

    Ja, det er lidt af et våbenkapløb at få has på spammerne. Spamfiltrene bliver bedre, men det bliver spammerne desværre også, derfor vil der altid være nogle mails, der smutter forbi filtrene. Det er en kollektiv opgave at spore og rapportere spam – det bruges knappen i GMail til – men hvis det kun er ganske få, der indrapporterer en specifik mail som spam, vil filteret ikke reagere på det.

    Du kan løse problemet manuelt ved at sætte et filter op, der automatisk kasserer post fra denne person, eller du kan bruge et ekstra antispam program som Cloudmark DesktopOne, der indføjer et ekstra filterniveau.

    Eller du kan leve med at filtrene ikke er perfekte, og at du indimellem skal klikke på ‘Spam’ for at fjerne de uønskede reklamer.

    Forummet 'E-MAIL' er lukket for nye emner og svar.