Jeg har anskaffet en ny PC’er, en 64-maskine.
På denne PCer har jeg installeret “Office xp” 2003, hvor der blandt andet er
Outlook.
Her opretter jeg min e-mail konto med “Navn” – “E-mail adresse” – “Brugernavn” og “Adgangskode”.
Oprettelsen afsluttes med
– at jeg sætter “flueben” rubrikken “Husk adgangskode” og tester kontoindstillinger, hvorfra jeg får et “Fudført” og modtager en kontrol e-mail.
Dvs. at alt er OK.
Herefter lukker jeg MS Outlook. Når jeg efterdfølgende åbner MS Outlook igen er “Adgangskoden” forsvundet.
Dvs.– “Adgangskoden” forsvinder når MS Outlook lukkes og genstartes.
Har du et godt råd, der får der hindre “Adgangskoden” i at forsvinde, for det er altså besværligt at hele tiden at skulle inttaste “Adgangskoden” hver gang jeg skal sende eller modtage en e-mail.
Med venlig hilsen Stig Sandvang
Det er desværre en kendt fejl der opstår, fordi Office XP ikke er fuldt ud kompatibel med Windows Vista og Windows 7. Ifølge Microsoft bliver problemet ikke løst.
Kilde: Micorsoft’s forum (http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_xp-windows_programs/xp-and-office-xp-outlook-2002-keeps-forgetting/1f838937-0669-412a-89a2-fcd4598eac03)