Outlook 2003 glemmer teksten

Ikke løst
Dette emne indeholder 6 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  perhansen626985 9 år, 9 måneder siden.
Oprettet af
Afg
Abonnent

Jeg har igennem flere år haft problemet, at Microsoft Outlook 2003 ikke kan huske min sidst skrevne tekst i en e-mail, som jeg er længe om at skrive (selvom jeg gemmer den indimellem). Dette problem gælder både i Windows XP og i Windows 7.

Det hænder jo, at jeg bliver afbrudt af forskellige årsager (fx. jagte musen, som en af vore katte har bragt ind til mig i stuen) – eller vil tænke lidt længere over hvad jeg vil skrive.

Jeg har geninstalleret programmet og forsøgt at reparere det, men lige meget hjælper det – Outlook 2003 glemmer konsekvent fortsættelsen af min e-mail, selvom jeg gemmer den lige før jeg sender den. Først når jeg kigger i “Sendt post” kan jeg se, hvor meget af teksten, der er kommet med.

Jeg vil modtage gode råd med kyshånd 😉

Mange venlige hilsner
Annie


perhansen626985
Abonnent

    Hej Malmgren

    Åben outlook og under filer og under indstillinger for outlook er der en fane med post her kan se   gem meddeler.

    Sæt flueben ved automatisk elementer der ikke er sendt og vælg feks 1 min

    OK

    vh

    PH


    Afg
    Abonnent

      🙂 Hildemænd – der fik du mig godt nok i arbejde, men jeg fandt frem til nedenstående og er uendelig glad for din hjælp.

      Inde i Microsoft Outlook: Fanen: Funktioner -> Indstilinger -> Fanen: Indstillinger -> E-mail indstillinger -> Avancerede e-mail indstillinger Vælg: Automatisk lagring afsendte emner: (fra 3 til) 1 minut -> OK -> OK  ->OK.

      Jeg kan dog ikke umiddelbart se forskellen, når jeg gemmer min e-mail i kladder regelmæssigt – og igen lige inden jeg sender e-mailen og så på, at systemt skal gemme hvert minut i stedet for hvert 3. minut. MEN nu har jeg ændret det efter din vejledning – og så forsøger jeg igen at trække tiden ud, for at se om det hjælper, hvad jeg meget håber, at det gør.

      Endnu engang tak for hjælpen. Jeg venter lige med at “præmiere” dit svar indtil jeg kan se, om den nye indstilling virker.

      Mange venlige hilsner
      Annie  🙂


      Afg
      Abonnent

        Øv, nu er det blevet meget værre, har nertop skrevet en e-mail, og redigeret lidt i den inden for 5 minutter – og rettelserne var ikke med.

        Hilsen Annie

        Der er åbenbart en fejl i kladdefunktionen, og derfor bliver det værre af at sætte tidsfristen ned. Ved at sætte den op kan problemet omgås, men en egentlig løsning er det jo ikke – og det bliver værre:

        Sagen er at den gamle Outlook bruger Internet Explorer til nogle af sine funktioner, og 2003-versionen fungerer ikke ordentligt sammen med den nye Internet Explorer 11. Problemet kan muligvis omgås ved at bruge Word til at skrive e-mails, eller ved at bruge ren tekst i e-mails.

        Men du bør egentlig udskifte det aldrende postprogram med et nyere.


        Afg
        Abonnent

          Hej igen, jeg søger stadigvæk efter et godt svar, for Microsoft Outlook husker ikke rettelserne i mine e-mails, selvom jeg gemmer dokumentet som kladde lige inden jeg sender det.

          Hilsen Annie

          Jeg har ikke flere direkte forslag, men vil tilføje en anden mulighed, nemlig at en fejl i Windows er årsagen. Prøv at køre dette i et Kommandoprompt med Administrator rettigheder:

          sfc /scannow

          Det finder og retter et bredt udvalg af obskure fejl i Windows.

          Forummet 'E-MAIL' er lukket for nye emner og svar.