Outlook 2007

Løst
Dette emne indeholder 6 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 10 år, 1 måned siden.
Oprettet af
bentemortensen22
Registreret bruger

Jeg har Outlook 2007 – jeg kan få den til at hente mail men kan ikke sende fra den.

Jeg har normal webmail hos yousee, men når jeg vil sende mail fra Outlook kommer den med en fejlmeddelelse – det er noget med at jeg har trådløs og den kan ikke få lov til at sende krypteret da jeg ikke kan finde den sikkerhedstype og krypteringstype som jeg bruger på min trådløse – er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg skal gøre det uden at skulle rette i mit trådløse netværk

Selvom der indgår en fejlmelding om kryptering, er det næppe dit trådløse netværk, der gør knuder, men i stedet forbindelsen til postserveren. 

YouSee har skiftet deres udadgående mailserver:

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Mail/Udgaaende_postserver_udfases.aspx

Det kan være årsag til problemet – artiklen viser også, hvordan du skal ændre din opsætning for at få det til at fungere igen.


bentemortensen22
Registreret bruger

    Det har ikke hjupet ret meget dit gode råd 🙂 jeg sender lige et vedhæftet billede af beskeden som jeg får nå jeg prøver at sende noget fra Outlook


    bentemortensen22
    Registreret bruger

      Jeg kan desværre ikke sende billedet

       

      mvh Bente Mortensen

      Send det direkte til mig på [email protected] i stedet.


      bentemortensen22
      Registreret bruger

        Hej Henrik Ræder Clausen.

        Skærmskuddet jeg sendte til dig hører til det der vedrører E-mail sikkerhed på forum, jeg hedder linka sus cille.

        Jeg gik ind i E-mail sikkerhed på Outlook og fjernede fluebenet i

        Krypter indhold og vedhæftede filer i udgående meddelelser:

        Nu vil jeg jo gerne spørge er mine udgåede meddelelser så sikre at sende.??

        Mvh Bente Mortensen

        Lad mig først gentage min e-mail, så andre læsere kan have gavn af det:

        Du må have slået kryptering til ved en fejl. Det kan slås fra i Indstillingerne i Outlook, så forsvinder den kryptiske fejlmelding.

        Og der er ingen grund til bekymring ved at springe krypteringen over:

        Dette stykke kryptering handler kun om strækningen fra dig til din internetudbyder, og det er vanskeligt at gå ind og aflytte kommunikationen her. Den eneste brugbare metode ville være at bryde ind på dit trådløse netværk, tappe datatrafikken fra den, og derefter finde ud af, hvad du har sendt. I praksis ville det kræve at nogen sidder i en bil udenfor dit hus og hacker sig ind på nettet i timevis. At gå direkte i kablerne er en principielt en mulighed, men så er vi helt oppe på James Bond niveau, med sortklædte personer der sniger sig ind i kælderen for at sætte aflytningsudstyr ind i installationerne.

        Der findes ikke ‘Perfekt’ sikkerhed, men der findes i høj grad ‘Fuldt ud tilstrækkelig’ – og det overholder en ikke-krypteret forbindelse til udbyderens postserver.

        Forummet 'E-MAIL' er lukket for nye emner og svar.