Outlook 2010, pst fil

Løst
Dette emne indeholder 1 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af  HansBarth 12 år, 9 måneder siden.
Oprettet af
HansBarth
Abonnent

Jeg har et lidt underligt problem som jeg håber at få hjælp til.
Jeg har vænnet mig til, at jeg kan overføre mine Outlook filer (indbakke, sendt post, kalender, opgaver m.v.) mellem mine computere – ikke mindst når jeg rejser på ferie. Det gør jeg ved at kopiere filen Outlook.pst fra mappen \BARTH-PCUsersBARTHAppDataLocalMicrosoftOutlook over i den tilsvarende mappe på den anden computer. Det virker fint, og er hurtigere end at eksportere og derefter importere filerne.
Mit problem er, at jeg har anskaffet en ny notebook, en HP DV6-6070, og på den computer er den tilsvarende mapper ikke. Jeg fandt så ud af, at jeg har en mappe der hedder C:UsersBarthDocumentsOutlook-filer. I den mappe lå mine e-mail konti, men IKKE filen Outlook.pst.
Jeg har så søgt på c-drevet efter den fil, men der dukker ikke noget op. Jeg har så eksporteret og importeret filerne, så på min nye computer har jeg alle mine mails. Men….. Jeg kan stadig ikke finde en Outlook.pst fil, og det forstår jeg simpelthen ikke. Den må da være et eller andet sted?
Et andet underligt problem er, at når jeg så vælger at eksportere og importere, så lykkes det ikke rigtig. Opgaverne kommer i flere eksemplarer, men de seneste mails kommer ikke med. Til gengæld hvis jeg vælger at åbne backup.pst filen kommer den jo som en mappe i mit panel, og åbner jeg den er alle mails der. Så jeg er lidt forvirret.
Håber det giver mening og der en nogen der kan hjælpe


HansBarth
Abonnent

    Jeg tror faktisk, at jeg har løst problemet. Ved at kigge under kontoindstillinger, datafiler kunne jeg se min kones og min e-mail konto. Men de stod også som fil i C:UsersBarthDocumentsOutlook-filer.
    Her jeg slettede nu alle indkomne og sendte mails og slettede ´min kones og min pst fil, og åbnede så Outlook igen. Nu beklagede den sig over, at min konto fil ikke var der, men jeg åbnede så i stedt den outlook.pst fil som jeg har kopieret over i mappen. Og nu virker det.
    Problemet har altså været, at der i mappen C:UsersBarthDocumentsOutlook-filer har ligget pst filer for min og min kones konto, i stedet for en outlook.pst fil.
    Så jeg føler problemet er løst nu. Jeg har for en sikkerheds skyld lige taget en ny kopi af outlook.pst og lagt over, og jeg har nu de altuelle mails.

    Forummet 'E-MAIL' er lukket for nye emner og svar.