Jeg fulgte bladets råd på side 50 til punkt og prikke: 1 -7, altså også pkt. 5 . Det skulle jeg nok aldrig have gjort, for umiddelbart derefter fik jeg problemer med modtagne mail. Hver gang jeg ønsker at gå videre med et link, kommer meddelelsen: “Handlingen er blevet annulleret pga. begrænsninger på computeren. Kontakt systemadministratoren.” YouSee kunne ikke hjælpe mig, men henviste til Microsoft. Dette foretagende viste sig aldeles umulig. Det det endelige lykkedes at få en person i røret, var det meget svagt, sproget var ikke dansk, og midt under min forklaring blev forbindelsen afbrudt! Jeg er 86 år og nok ikke for smart, men jeg kan ikke forstå hvad jeg kan have gjort forkert. Jeg er ikke bekendt med at jeg ‘i nyere tid’ har benyttet Internet Explorer. Benytter Crome og Edge. Jeg har abonneret på K F A i flere år, men altid været tilbageholdende med at ændre noget. Men her fulgte jeg altså en tydelig vejledning, med et meget uheldigt resultat. Har da også fået bekræftet, at Internet Explorer er på vej ud. Håber meget på hjælp, for jeg modtager dagligt mail, hvor det er afgørende at kunne læse videre.
En venlig hilsen
Kurt Gregersen Abonnementsnr.: 50.117.942.10
Kære Kurt
Jeg må først beklage, at vi ikke har fået skrevet om dette problem i forbindelse med artiklen. Det opstår, når Internet Explorer stadig er standardbrowser, når den afinstalleres.
Det bør kunne løses ved at geninstallere den browser, du foretrækker at bruge. Her er Chrome:
https://support.google.com/chrome/answer/95346?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=da
Det gendanner forbindelsen mellem weblinks og browser.
Jeg vil bede Redaktionen skrive om dette problem, og hvordan det løses.
Jeg har også fået nedenstående meddelelse efter jeg, på jeres råd slettede Internet Explorer
“Handlingen er blevet annulleret pga. begrænsninger på computeren. Kontakt systemadministrator”.
De råd I har givet virker ikke:
geninstaller Google Chrome
Geninstaller Internet Explorer
Jeg syntes det er for dårligt at Komputer For Alle opfodre en til at slette et program og man så for fejl på computeren uden at de kommer med en brugbar løsning.
Jeg håber Komputer For Alle kommer ud af busken, så jeg kan få mine links i Outlook 2010 til at virke igen.
Med venlig hilsen
Steen Jürgensen
Helt enig med ovenstående! Savner stadig en løsning på problemet her over en måned efter, at problemet med links i Outlook 2010 opstod!!!
Jeg oplevede også problemet og fik samme fejltekst – dog i Excel 2003 – (gammel ja men den fungerer) – mit problem opstod ved hyperlinks
Jeg installerede Internet Explorer igen – først virkede det ikke – så opdagede jeg at fluebenet i punkt 4 i vejledningen fra blad 02/2021 manglede ved Internet Explorer – jeg satte igen fluebenet – og så virkede mine hyperlinks i excel igen – dejligt
Spørgsmål: Hvorfor har Internet Explorer betydning for Hyperlinks i Excel – det forstår jeg ikke ? –
Internet Explorer var ikke min standard browser da jeg afinstallerede den
Venlig hilsen
Finn Nielsen
Helt enig – rigtig træls at der ikke skrives om en løsning på dette problem.
Jeg havde ikke Internet Explorer som standard browser, og efterfølgende installation af Chrome har ikke løst problemet.
Jeg kan fortsat ikke åbne links i mail (Outlook 2010).
Håber snart der kommer en brugbar løsning.
Hilsen Orla