Undelivered Mail Returned to Sender

Ikke løst
Dette emne indeholder 8 svar, har 4 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 4 år, 3 måneder siden.
Oprettet af
svane1-03dbcab34839303
Registreret bruger

Jeg bruger OUTLOOK som mail-program.

Jeg får ofte op til 50 af denne meddelelse i min spam-bakke, afsendt på næsten samme tidspunkt.

Det er ikke mails, som jeg kender noget, men tilsyneladende bliver min adresse misbrugt af andre (en robot).

Hvad kan jeg gøre?

tips
tips
Registreret bruger

    Det bedste råd er nok at du skal have en ny mail adr, ja få dig en ny mail adr.

    HenrikClausen
    HenrikClausen
    Komputer for alle

      Lad mig lige spørge: Er det her egentlig et problem, eller bare noget underligt, der kan ignoreres?

      Lidt baggrund: E-post er opfundet i en tid og en sammenhæng (universiteter), hvor det var utænkeligt at forfalske afsenderen, og derfor er der faktisk ingen mekanisme til at forhindre det. Så når nutidens spamkonger sætter en ægte e-post adresse på som afsender af deres millioner af breve, ryger fejlmeldinger tilbage til den angivne afsender (dig). Det kan ikke forhindres, men det kan ignoreres 🙂


      svane1-03dbcab34839303
      Registreret bruger

        Jeg synes blot at det er lidt irriterende med de mange meddelser – men da jeg har brugt adressen i mange år, tror jeg bare at jeg ignorerer det – de ryger alligevel i spamfilteret langt de fleste.

        HenrikClausen
        HenrikClausen
        Komputer for alle

          En teknisk tilføjelse: Postserveren kan konfigureres med “Sender permitted from” for at undgå dette problem. Men det er i den avancerede ende, og afhænger af, hvilket domæne din e-post adresse er på.


          svane1-03dbcab34839303
          Registreret bruger

            Der er nu sket dette at YOUSEE har konstateret misbruget og har sat en stopper for dette, hvilke måske løser problemet – stor respekt for at de har gjort dette.

            det spændende er så om det også fremad løser problemet.

             

            Tak for svar her og jeg vender tilbage, hvis der sker yderligere.

            HenrikClausen
            HenrikClausen
            Komputer for alle

              Tak – jeg vil tro, at de har justeret på den “Sender Permittet From” indstilling, jeg nævnte.


              facelift
              Registreret bruger

                Jeg har gennem længere tid haft samme problem at visse mails ikke har kunnet leveres. Henvendelse til YOUSEE har ikke ført til nogen form for ændringer. Hvad gør jeg?

                 

                <[email protected]>: host gmail-smtp-in.l.google.com[108.177.127.27] said:

                550-5.7.26 Unauthenticated email from email.jfmedier.dk is not accepted due

                to 550-5.7.26 domain’s DMARC policy. Please contact the administrator of

                550-5.7.26 email.jfmedier.dk domain if this was a legitimate mail. Please

                visit 550-5.7.26  https://support.google.com/mail/answer/2451690 to learn

                about the 550 5.7.26 DMARC initiative. f11si37833820edy.356 – gsmtp (in

                reply to end of DATA command)

                HenrikClausen
                HenrikClausen
                Komputer for alle

                  Det ser ikke ud til at være et problem hos YouSee, men at du prøver at sende post direkte til Gmail serverne, der så afviser det som potentielt suspekt.

                  Du kan ændre serverne til udadgående post til at bruge YouSee serverne:

                  https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/serveroplysninger

                  De vil så konstatere, at du er koblet på som lovlig og identificeret bruger, og sende posten uden vrøvl.

                  Forummet 'E-MAIL' er lukket for nye emner og svar.