Windows live mail 2011

Løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Tao Tao 13 år siden.
Oprettet af
rabi1946
Medlem

Jeg har lige fået en dejlig ny pc med windows 7 og kan derfor ikke brige Outlook Express som mailklient mere (desværre).

Jeg har nu i 2 dage bokset med at få mine kontaktpersoner og grupper overført, men det er kun lykkedes at få enkeltpersonerne overført.

Da jeg har flere store adressegrupper liggende i Outlook vil jeg selvfølgelig gerne – uden alt for stort besvær – have dem overført. Hvordan gør man det? Jeg håber I kan hjælpe.

 

Tao
Tao
Supporter

    Hej,

    Du kan tage en kig på anden del af dette svar: Overfør e-mails fra ældre pc:
    http://komputer.dk/forum/hjaelp-til-windows-og-programmer/e-mail/outlook-express-vs-windows-live-mail


    rabi1946
    Medlem

      Hej igen. Det løste ikke mit problem.

      Det jeg ønsker er at få flyttet mine mailadresser – altså kontaktpersoner og kontaktgrupper (som er meget vigtige) fra Outlook Expres til kontaktpersoner i Windows live mail 2011.

      Jeg kan godt flytte enkeltpersonerne; men grupperne (SOM ER STORE OG VIGTIGE) kan jeg ikke finde nogen løsning på at få overført – jeg kan slet ikke se hvordan man opretter grupper i windows live mail, synes måske lige der mangler nogle funktioner i forhold til outlook Express.

      Venlig hilsen

      Britt Walbum

      Tao
      Tao
      Supporter

        Følgende løsning skulle gerne eksportere alle dine kontakter i Outlook Express. Derefter kan de alle sammen importeres i Windows Live Mail:

        1) Tryk på Filer og derefter Adressebog.
        2) Vælg Tekstfil (kommasepareret fil).
        3) Vælg en placering hvor de eksporterede filer skal gemmes. Dette kan fx være på Skrivebordet.
        4) Tryk på Næste.
        5) Vælg alle felterne (rul ned for at markere alle).
        6) Tryk på Færdig. Du bliver gjort opmærksom på når eksporten er afsluttet.

        Før nu det eksporterede til den anden pc og læg også filerne på Skrivebordet her.

        8) Åbn Windows Live Mail og tryk på Kontaktpersoner i panelet til venstre.
        9) Tryk på Importer og derefter Kommasepareret fil (.CSV).
        10) Følg nu vejledningen og dine kontakter er nu importeret.

        Jeg har vejledningen fra en engelsksproget hjemmeside, og har ikke nogen maskine med Windows XP, så oversættelserne er ikke 100 % korrekte, men har prøvet at ligge dem så tæt op af Windowssproget som muligt. Hvis der er andre der har Windows XP og Outlook Express, kan de måske hjælpe?

        Forummet 'E-MAIL' er lukket for nye emner og svar.