Windows Live Mail 2011

Løst
Dette emne indeholder 4 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Tao Tao 13 år, 4 måneder siden.
Oprettet af
tage andersen 7d724539
Abonnent

Jeg har brugt windovs live mail 2010 i et års tid og været glad for det, og når jeg skulle sende billeder til familie kunne jeg bare højreklikke på de billedfiler i en mappe som jeg ønskede at sende, så kom der en dialogboks om det var i orden at filerne blev gjort mindre og et ja til det og ok, så var billederne lagt i mailen som vedhæftet fil, og alle kunne åbne det uden problemer. Jeg har nu opgraderet live mail til version 2011 med en hel ny brugerflade til følge. Proceduren med at sende billeder er næsten det samme men de bliver nu lagt på nettet via SkyDrive og det giver probleber for nogen at åbne dem.Kan man ikke undgå at sende billederne via SkyDrive, så det bliver som i Live mail 2010 og før det Autlook ? eller skal jeg ha en helt anden mailkonto og kan det gøres uden at skifte E-mailadresse?

Mit styresystem er: Windows 7 pro  64 bit

Hilsen Tage 

Tao
Tao
Supporter

    Du kan vedhæfte billederne ganske normalt ved at åbne din e-mail-meddelelse først og derefter trykke på Vedhæft. Naviger frem til de(t) billede du vil vedhæfte og tryk på Åbn. Billedet bliver nu vedhæftet og går helt uden om Windows Live SkyDrive.

    Hej

    Jeg er helt med på at jeg kan sende billeder i mailen som vedhæftet fil men det vil jo ikke være særlig mange, når billederne er i en størrelse på ca 6 mb, for filstørrelsen bliver jo ikke sat ned på denne måde.

    Hvis jeg højreklikker på de billedfiler som skal sendes får jeg godt nok muligheden for at nedsætte filstørrelsen og sende til postmodtager som jeg altid har gjort i windows liwe mail 2010 men i version 2011 tager SkyDrive automatisk over så billederne bliver lagt på nettet. Det giver problemer for nogen at åbne billederne og få dem ud af mailen.Kan man på nogen måde slippe af med SkyDrive?

     

    Tao
    Tao
    Supporter

      Nej, desværre ikke.

      I det tidligere versioner af Windows Live Mail har man, som et maksimum, kundet vedhæfte 10 MB data i en mail. Denne mulighed har Microsoft forbedret ved at benytte sig af deres online lagermulighed SkyDrive. Så når man vedhæfter større filer, bliver det uploadet til SkyDrive, hvor alle kan se dem.

      Så problemet er egentligt hvorfor ikke alle kan se det – for tanken er ellers meget smart. Får dine bekendte fejlmeddelelser eller hvordan kan deres problem beskrives?

      hej

      Det som jeg har fået at vide er, at de bliver anmodet om at downloade et program til at åbne filerne med.

      Findes der et andet mailprogram som virker på den gamle måde og kan fungere i windows 7 ?? og kan jeg bruge min nuværende mailadresse til samme ??

      Hilsen

      Forummet 'E-MAIL' er lukket for nye emner og svar.