Hvorfor ser de fleste af mine mails således ud:
Velkommen til en ny sæson med skulptur og malerkurser.
PÃ¥ kurset med KÃ ri Svensson den 4.-8. April er der to ledige pladser
Undervisningen foregår I en afslappet asmosfære I dejligt lyst lokale, blot 500m fra Danmarks bedste sandstrand.
PÃ¥ kursusstedet er der mulighed for overnatning samt bespisning.
Jeg har prøvet at ændre kodning på forskellige måder, men intet hjælper. Den står på Vesteuropæisk Windows
Hej Gitte
Jeg beklager, du har måtte vente på svar.
I nogle tilfælde er kodningsindstillingerne defineret i selve emailen fra afsenderens side, så hvis problemet kun viser sig ved bestemte afsendere, er det muligt, at problemet ikke ligger hos dig.
Vi skal se på standardindstillingerne for kodning som det første:
1. I Live Mail, åbn Fil > Indstillinger E-mail…
2. Skift til fanen Læsning, og klik på Internationale indstillinger.
3. Notér det præcise navn på tegnsættet, og medtag det i dit svar.
4. Fjern eller sæt flueben ved Brug standardtegnsættet til alle indgående meddelelser, sådan at indstillingen er det modsatte, af hvad end den var tidligere.
5. Genstart Live Mail, og se om det gør en forskel.
Hvis det ikke hjælper, er der en række andre ting vi kan prøve.
Hej Christian
Tak for dit svar. Jeg har gjort som du skrev! Tegnsættet er “Vesteuropæisk (Windows). Jeg har fjernet fluebenet, der var i “Brug tegnsættet….”
Herefter kan jeg konstatere, at kun 2 mails i min indbakke har det kendte problem – nemlig 1 der er sendt fra iPad og 1 der er sendt fra “Mail”. Og det tyder jo på, at det er hos de 2 afsendere, der er et problem?
Jeg har prøvet at sætte flueben i “Read all messages in plain text”, men det ændrer ikke noget.
Venlig hilsen
Gitte
Hej igen Christian
Jeg kan se på dit svar, at du har programmet på dansk. Mit er på engelsk, selvom Windows 10 er på dansk?? Kan der ændres på det – hvordan?
Venlig hilsen
Hej Christian
Glem det med programmet på dansk. Jeg har fundet ud af at hente den danske udgave!
Vedr. mit svar om at 2 mails stadig gav problemer, har jeg nu opdaget, at hvis de samme 2 mails videresendes til min anden e-mail adresse (også i Windows Live Mail), så vises de korrekt.
Men hvorfor der er den forskel kan jeg ikke se, da begge konti er defineret helt ens!
Hej igen Gitte
Jeg tror, du må have fat i dem, der hoster din mail. Jeg har desværre ikke noget godt svar på nuværende tidspunkt, men det er ikke utænkeligt, at de er stødt på det med andre brugere.
Hvis de ikke kan hjælpe, skal jeg gerne forsøge at grave videre.
Hej Christian
Tak for din hjælp. Jeg lever med det, som det er. Det hjalp jo at fjerne det flueben.
Venlig hilsen
Ok. Jeg lukker sagen her. Vend endelig tilbage med et nyt indlæg, hvis du støder på problemet igen.