Artikler om at forberede PC til salg?

Løst
Dette emne indeholder 6 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  Stjef 4 år siden.
Oprettet af
smiley-74
Abonnent

Jeg kan huske at have læst en artikkel om hvordan man renser og sælger sin pc. Og jeg tror det er den artikkel der hedder, sådan tjener du penge på din brugte pc. Der var bl.a om hvordan man tog skærmskud at sin pc’s spec som ram og harddisk, så købere kunne se hvad den kan. Men jeg kan ikke finde den artikkel, og jeg vil gerne læse den, da jeg skal sælge nogen ældre pc’er.

 

Mvh Michael

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Hej Michael

    Det er faktisk kun tre måneder siden, vi havde en artikel om det problem. Den ligger her:

    https://fordelszonen.komputer.dk/computerudstyr/rens-pcen-foer-du-giver-den-videre

    HenrikClausen
    HenrikClausen
    Komputer for alle

      Og til det andet spørgsmål, at dokumentere computerens specifikationer. Her har vi ikke umiddelbart et passende program i Fordelszonen, men jeg har gode erfaringer med CpuZ, der er gratis:

      https://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html

       

      PS Jeg tillod mig at rettet overskriften på dit spørgsmål, så andre nemmere kan finde det.


      smiley-74
      Abonnent

        Hej Henrik.

         

        Nej, det er ikke den artikkel. Den har jeg kigget på. Det var en artikkel som omhandlede salg af sin pc og hvordan man klargjorde den inden salg. Hvad man skulle slette, tage screenshot fra et program som viste sin pc’s specifikationer og geninstallere windows. Det hele var beskrevet i artiklen, med brug af de forskellige programmer som skulle bruges. Det er i hvert fald det jeg huske.

         

        Mvh Michael.


        Stjef
        Registreret bruger

          Warning: strpos(): Empty needle in /home/forge/forum.komputer.dk/public/content/plugins/amazon-s3-and-cloudfront/classes/as3cf-plugin-compatibility.php on line 906

           

           

          Kære Michael,

          Det er nok denne artikel, du tænker på?

          Mvh,

          Steffen Nielsen

          Komputer for alle

           


          smiley-74
          Abonnent

            Lige præcis.

            Hvorfor ligger den ikke under artikler? Jeg kunne i hvert fald  ikke finde den.


            Stjef
            Registreret bruger

              Kære læser,

              Vi har det seneste halvandet år (cirka) lagt nye artikler i Fordelszonen. Ældre artikler fra bladet ligger der ikke, da vi vurderer, at de ofte vil være uaktuelle. Men du er altid velkommen til at skrive til os, hvis du som her, savner en konkret artikel.

              Mvh,

              Steffen Nielsen

              Komputer for alle

              Forummet 'FORDELSZONEN' er lukket for nye emner og svar.