doc eller docx?

Dette emne indeholder 0 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af  Frits Knudsen 11 år, 2 måneder siden.
Oprettet af
Frits Knudsen
Medlem

I sidste nummer af Komputer for alle er der en læser, der spørger, hvordan han skal forholde sig, når han/hun har brug for at arbejde på det samme Word-dokument på to computere, én med Word 2010 og én med en ældre udgave, der laver doc-filer.

Jeg ville have givet et suplerende svar, da jeg syntes, der var en bedre løsning, end den, I foreslår. Jeg kan ikke finde spørgsmålet og svaret på forum, men jeg fandt i stedet nogle gamle svar, som jeg mener, begge er bedre:

Hej Else P
Slet ikke. Din ven bruger Word 2007, som er den nyeste udgave af programmet, og du bruger en ældre version. Du kan enten bede ham gemme dokumenterne i en udgave, du kan læse, eller også kan du hos Microsoft hente en lille programstump til din Office, der konverterer filerne i din Word. Det sidste er en mere langsigtet løsning. Gå til:
http://kortlink.dk/docx/4vh4

Med venlig hilsen
Komputer for alles
Supportteam

Du har mulighed for at vælge at Word 2010 skal gemme alle dine dokumenter i .doc-formattet, så det kan læses af alle. Det gøres på følgende måde:

Tryk på Filer, i Word, og vælg Indstillinger. Vælg afsnittet Gem og under Gem filer i dette format: skal du vælge Word 97-2003-dokumenter (*.doc).

Håber det løser dit problem i fremtiden.

Med venlig hilsen
Tao Malte Ask Andersen
Komputer for alle

Det var det første tip, jeg ville have skrevet, da jeg selv bruger Word 2003 med en udvidelse, så jeg kan åbne en docx-fil, men hvis arbejdsgiveren ikke vil tillade installation af en udvidelse af Word, kan den anden løsning bruges. Før eller siden glemmer man jo ellers at gemme i et fremmed format!

Med venlig hilsen,

Ametysthat.

Forummet 'GIV OS DINE BEDSTE TIPS' er lukket for nye emner og svar.