Mange har i mange år haft forskellige email-konti til privat og arbejde. I takt med at online-programmer til dokumenthåndtering og -redigering, f.eks. Google Drev og Microsoft OneDrive, bliver mere og mere brugt, kan det dog let bliver lidt besværligt at skulle skifte mellem ens forskellige bruger-login.
For netop hvis man ofte har behov for at bruge og redigere i dokumenter på flere forskellige konti på samme tid, giver f.eks. Google Chrome desværre ikke denne mulighed. Man kan godt åbne flere gmail-konti samtidig og styre sine emails, men når det drejer sig om håndtering og redigering af dokumenter accepteres kun at 1 dokumentkonto er åben ad gangen.
Den nemme måde at omgå denne begrænsning er, at have installeret flere browsere på samme tid. Man kan så åbne sine forskellige konti i forskellige browsere og på den vis at arbejde med sine dokument-samlinger på flere forskellige konti samtidig.
Jeg bruger selv som udgangspunkt Google Chrome, Internet Explorer og Firefox der alle er velegnede værktøjer i udførelsen af denne øvelse med både Google Drev og Microsoft OneDrive.
Tak for tippet, jeg sørger for at redaktionen ser det.