Fejl 105, DNS opslag mislykkes

Løst
Dette emne indeholder 6 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  Bertram Hansen 12 år, 10 måneder siden.
Oprettet af
lk56
Medlem

Denne fejl har tilsyneladende noget at gøre med en såkaldt DNS server, hvad det så end er!

Når jeg har været på nettet i nogle minutter sker der enten det, at vedhæftede popup vindue toner frem, eller Google chrom melder: “Uups, kunne ikke finde den ønskede side…” eller internetbrowseren (Explorer el. Google Chrom) bliver ved med at søge efter den ønskede URL adresse uden resultat. 

Jeg gør så det, at jeg afbryder forbindelsen til internettet og straks efter kobler mig på igen. Så kører det igen som det skal, men kun nogle minutter.

Denne irriterende fejl har hjemsøgt min computer i nogle måneder. Jeg har prøvet at løse det via forslagene i vedhæftede popup vindue, men enten hjælper de ikke, eller også gør jeg det ikke rigtigt.

Jeg bruger Windows Vista.

lk56

Hej 

Det er ikke din computer der er noget i vejen med – Det er enten din router eller din internetforbindelse der er ustabil. Det lyder som om den ryger af og på med jævne mellemrum, har selv haft det problem, og jeg ved virkelig ikke om man kan løse det uden at skidte internetudbyder eller købe ny router (Men hvis det er internetforbindelsen der er ustabil, kan man ikke gøre så meget)


lk56
Medlem

    Tak for det svar, selv om løsningsforslagene jo giver mig en del bøvl! Men nu er min comp da frikendt! lk56


    5012598222
    Abonnent

      Mn dns server svarer ikke,hvad gør jeg, pc’eren fungerer ellers helt ok.  


      5012598222
      Abonnent

        Mn dns server svarer ikke,hvad gør jeg, pc’eren fungerer ellers helt ok.  


        lk56
        Medlem

          Jeg har stadig problemer med min DNS server og kan ikke hjælpe dig. Iflg Bertrams svar ligger fejlen ikke i min comp. Support hos min internet udbyder siger, at min internetforbindelse og router, som de har udleveret  til mig, kører som de skal. Her sagde medarbejderen, at jeg skulle prøve at kontakte MSN support eller min comp. producents support med henblik på at opdateret mine netværksdrivere. Det har jeg endnu ikke fået gjort.

          Jeg synes vores glimrende Komputer for Alle blad skal researche på dette problem og skrive om det, for i diverse diskussionsfora på nettet lader det til,  at DNS problemer er velkendt, men samtidig meget svære at løse.


          5012598222
          Abonnent

            Dette ernoget af en hjælp på mit problem.

            Jeg har nu prøvet med “FIRE fOX” og “Google-Crome”  og så køre alt som det skal.

            Jeg ved nu ikke hvad jeg skal gøre men explorer 9 versionen?

            skal jeg skrotte den?

            Forummet 'INTERNETTET' er lukket for nye emner og svar.