Forbindelsen falder ud konstant

Løst
Dette emne indeholder 1 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af Christian Bugge Christian Bugge 9 år, 2 måneder siden.
Oprettet af wegener jensen
wegener jensen
Abonnent

Jeg har lige skiftet til Yousee som lovede at de kunne leverer meget hurtigere forbindelse end jeg kunne få gennem de gamle kobberkabler (max 5 Mbit).
Men til gengæld mister jeg jævnligt forbindelsen, specielt iriterende når jeg streamer film (jeg er kablet og ikke trådløst).
Yousee spørger så tilbage om hvor tit og hvornår sker det? som om det er min egen skyld… Det er jo ikke hele tiden at man er online, så det er jo svært.

Findes der et gratis program som kan køre i baggrunden og registrerer udfald fra nettet?


Venligst Poul W. Jensen

Venligst Poul W. Jensen

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Hej Poul

    Det er ikke usandsynligt, at du skal have fat i YouSee for at få løst problemerne, men som udgangspunkt er det næppe nødvendigt at forsøge at føre en log over hvornår forbindelsen forsvinder.

    Hvis supporteren spørger, om hvor ofte og hvonår problemerne viser sig, er det (sandsynligvis) fordi vedkommende forsøger at diagnosticere fejlens årsag.

    Umiddelbart lyder det til, at problemet opstår sporadisk, og det er i sig selv en vigtig information.

    Næste skridt er at finde ud af, hvor problemet ligger.

    Når du “mister forbindelsen”, er det interessant at vide, præcis hvordan: 

    – Ryger computeren af det trådløse netværk?

    – Forsvinder forbindelsen til internettet (men ikke det trådløse)? Viser indikatoren på modemet, at det er forbundet til internettet? (http://yousee.dk/hjaelp_og_support/bredbaand/problemer/loes_problemer_med_internetforbindelsen.aspx)

    – Hvilke fejlmeddelelser får du, når du prøver at gå på nettet? 

    – Viser problemet sig samtidig på flere enheder eller er det kun din computer, der mister forbindelsen?

    Uanset hvad svarene er på ovenstående spørgsmål, vil jeg anbefale dig at prøve at nulstille modemet: Tryk den lille reset knap bag på boksen ned og hold den nede i cirka 10 sekunder. Nulstillingen kan tage op til 10 minutter.

    Forummet 'INTERNETTET' er lukket for nye emner og svar.