mister internetforbindelsen

Ikke løst
Dette emne indeholder 7 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Christian Bugge Christian Bugge 7 år, 5 måneder siden.
Oprettet af
lmdsop
Registreret bruger

På min stationære PC med kabelforbindelse til nettet, er der sket det at efter at have opgraderet til windows 10 og derefter valgt at gå tilbage til windows 7, hver gang jeg nu tænder for PCén elle genstarter så går der flere minutter før jeg har internetforbindelse. Nogen bud på hvad der kan være gået galt ??

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Start med at lave en kontrol af systemfilerne:

    1. Åbn startmenuen, og skriv cmd i søgefeltet.

    2. Højreklik på Kommandoprompt, klik Kør som administrator, og bekræft.

    3. Skriv kommandoen sfc /scannow og tryk Enter.

    4. Notér dig eventuelle fejlmeddelelser og medtag dem i dit svar.

     

    Opdatér herefter driveren til netkortet: 

    1. Åbn startmenuen, skriv devmgmt.msc i søgefeltet, og tryk Enter.

    2. Højreklik på netkortet, og klik Opdater driversoftware…

    3. Klik Søg automatisk efter opdateret driversoftware.

    4. Genstart når processen er gennemført.


    lmdsop
    Registreret bruger

      Jeg har allerede den nyeste driver til netværkskortet, systemscanningen fandt fejl der ikke kunne rettes, jeg medsender et skærmskud og loggen.

      Har været nødt til at konvertere dem til JPG filer, hvorfor kan man ikke få lov til at vedhæfte PDF filer???? som er nemmere at læse.

       

      Christian Bugge
      Christian Bugge
      Registreret bruger

        Hej

        Prøv igen at starte en kommandoprompt med administrator rettigheder.

        Kør kommandoen dism /online /cleanup-image /restorehealth

        Gentag herefter kommandoen sfc /scannow 


        lmdsop
        Registreret bruger

          Du svarer ikke på hvorfor man ikke kan vedhæfte en PDF-fil.

          Den kommando du foreslår giver en fejlmeddelelse, se vedhæftede fil.

          Christian Bugge
          Christian Bugge
          Registreret bruger

            Funktionen til at vedhæfte filer er tænkt til skærmskud og billeder, ikke dokumenter. Der er ingen grund til at anvende PDF-formatet. 

            Du kan læse mere om skærmskud her: komputer.dk/forum/godt-i-gang-med-spoerg-os-forum/saadan-laver-du-skaermskud-til-forum

             

            Kør værktøjet her istedet for DISM kommandoen: http://go.microsoft.com/?linkid=9830262

            Gentag herefter sfc /scannow kommandoen.

             

            Hvis det ikke løser problemet, så prøv følgende:

            1. Højreklik på netværksikonet ved uret, og klik Åbn netværks- og delingscenter.

            2. Klik på Rediger indstillinger for netværkskort.

            3. Deaktivér alle netværkskort/enheder.

            4. Åbn Enhedshåndtering.

            5. Højreklik på det relevante netværkskort, og klik på Fjern.

            6. Bekræft, og genstart computeren når netværkskortet er afinstalleret.

            7. Når Windows starter igen, installeres netværkskortet/driver påny.

            8. Genstart og se, om det hjælper.

             

            Hvis problemet stadigvæk er det samme, så prøv med en ren start af Windows:

            1. Åbn startmenuen, skriv msconfig i søgefeltet, og tryk på Enter.

            2. Skift til fanen Tjenester, og klik på Skjul alle Microsoft-tjenester.

            3. Klik Deaktivér alle.

            4. Klik OK og Genstart.


            lmdsop
            Registreret bruger

              Der er ikke nogen af dine forslag der hjælper, men der må jo stå noget i logfilen fra systemscanningen om de filer der ikke kunne repareres, men den kan jeg jo ikke sende til dig da det er en tekstfil som i jo ikke tillader at man vedhæfter.

              Christian Bugge
              Christian Bugge
              Registreret bruger

                Du kan dele log-filen via Dropbox eller en anden cloud-tjeneste.

                Forummet 'INTERNETTET' er lukket for nye emner og svar.