“Tilbageknappen” på Explorer

Løst
Dette emne indeholder 5 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Tao Tao 9 år, 3 måneder siden.
Oprettet af
user-289297
Abonnent

Hej.

Når jeg vil bruge “tilbageknappen” på Explorer (vistnok Explorer 7), skal jeg efterhånden trykke 2 gange for at komme tilbage til forrige side. Nogle gange hjælper det heller ikke, og jeg ryger helt ud af Exploren igen.

Har nogen derude et godt råd?

Hilsen ILJ

Tao
Tao
Supporter

    Hej ILJ,

    Jeg bliver nødt til at vide hvilket operativsystem, du anvender samt hvilken version af Internet Explorer.

    For at finde ud af hvilken udgave af Windows, du bruger, skal du trykke på startknappen, højreklikke på Computer og vælge Egenskaber. Her står hvilken udgave, du anvender – fx Windows Vista eller Windows 7. Hvis du anvender Windows 8 er fremgangsmåden ikke som ovenstående, så har du tilgengæld den særlige startskærm når du trykker på startskærmen.

    For at finde ud af hvilken version af Internet Explorer, du anvender, skal du trykke på Funktioner (det lille tandhjul yderst til højre) og dernæst Om Internet Explorer. Her oplyses versionsnummert.

    Hvis versionsnummeret i Internet Explorer er lavere end 11, skal du først opdatere browseren og se om det afhjælper problemet. Du kan opdatere browseren fra denne side: 

    http://www.microsoft.com/da-dk/download/internet-explorer.aspx

    Hvis ikke din PC automatisk har opdateret til Internet Explorer 11 tyder det på, at de automatiske opdateringer af dit system ikke helt fungerer som de skal. Jeg vil derfor råde dig til at åbne Windows Update (som du kan finde gennem en søgning fra startmenuen) og se om der er andre ventende opdateringer.


    user-289297
    Abonnent

      Hej og tak for et rigtigt forståeligt og uddybende svar.

      Jeg bruger Vista og efter din opskrift (tak) har jeg Explorer 9.

      Ud fra Windows Update har jeg alle opdateringer. Skal jeg alligevel prøve at opdatere til Explorer 11?

      Hilsner fra ILJ

      Tao
      Tao
      Supporter

        Hej ILJ,

        Jeg lavede en fejl, da jeg sagde, du skulle installere Internet Explorer 11 – denne version er nemlig kun kompatibel med Windows 8, mens Internet Explorer 9 er den seneste version, der er tilgængelig for Windows Vista. 

        Derfor må problemet kunne løses i denne version. Forsøg derfor at nulstille Internet Explorer. Åbn Internet Explorer, tryk på Funktioner og dernæst Internetindstillinger. Vælg fanen Avanceret og tryk på Nulstil… Hvis du vil undgå ikke at slette personlige oplysninger, så sørg for, at der ikke er sat hak i feltet Slet personlige. Tryk på Nulstil for at afslutte.


        user-289297
        Abonnent

          Hej Tao.

          Tusind tak for dit svar. Inden jeg springer ud i at nulstille, vil jeg gerne vide, om bogmærker i favoritter bliver slettet, i så fald har jeg en ikke så glad mand 🙁

          Mange hilsner fra

          Ilj

          Tao
          Tao
          Supporter

            Hej ILJ,

            Dine bogmærker bør ikke blive slettet i Internet Explorer hvis du nulstiller – da dette kun er indstilingerne, der slettes. Men du kan altid foretage en sikkerhedskopiering af dine bogmærker, ved at eksportere disse. Det gør du ved at åbne Internet Explorer, trykke på alt-knappen på tastaturet (til venstre for mellemrum), så menulinjen fremkommer og dernæst vælge Filer Importér og eksportér. Her vælger du Eksporter til en fil, dernæst Favoritter og følger anvisningerne på skærmen.

            Held og lykke med det!

            Forummet 'INTERNETTET' er lukket for nye emner og svar.