vpn forbindelse d-link dir825

Løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 10 år, 11 måneder siden.
Oprettet af
mortendiedrichsen
Abonnent

Hej.

Jeg vil gerne have lavet en VPN forbindelse hjem til mit eget netværk.

Jeg har hentet Tilføjelses programmet “VPN-Server” til min ds411. Instillingerne i dett program er jeg sikker på er sat rigtig op.

Jeg tror problemet ligger i routeren (D-Link DIR 825) da jeg ikke er sikker på hvordan instillingerne skal sættes op i den.

Jeg har vedhæftet et par skærm billeder fra hvordan jeg har sat de forskellige instillinger op.

Udefra har jeg kun prøvet at tilgå mit hjemme netværk fra min telefon ved at oprette et nyt VPN. VPN instillingerne er fra telefonen testet på en anden VPN forbindelse end til mit eget hjemme netværk, hvor det virker fint.

Ved i hvordan routeren skal sættes op, eller har i kendskab til andre problemerløsninger, for at få dette til at virke?

 

Mvh. Morten

Hvad er IP-adressen på din DS411 – 192.168.0.105, som vist i billedet?

Portnummeret skal naturligvis også matche porten i din Synology.

Og jeg går ud fra, at du kender og bruger den offentlige IP-adresse, når du tester?

Hvilken fejlmelding får du, når du prøver at gå på dit VPN?`

Jo flere detaljer, desto bedre – det gælder især ved en lidt kompliceret sag som denne! Skærmskud fra din NAS, fra routeren og endda telefonen er godt.

Hej.

Min arbejdskollega fandt ud af hvor fejlen lå. 

Under firewall instillinger i ds411 var porten (1723) til VPN forbindelsen lukket.

 

En god og logisk forklaring – god fornøjelse 🙂

Forummet 'INTERNETTET' er lukket for nye emner og svar.